Backlink-urile, modul internetului de a ne cunoaște | Skillab Business School
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

content

Backlink-urile, modul internetului de a ne cunoaște

SEO: Cum să fii mai mult decât o simplă verigă din lanțul internetului

cover-min-64d2348b896d0935377496.jpg

Când vine vorba de business, fie el online sau offline, se spune că "Nu este întotdeauna important ce știi, ci cine te cunoaște". În lumea optimizării SEO, acest lucru nu ar putea fi mai adevărat. Vechiul adagiu este la fel de relevant ca întotdeauna, mai ales când vine vorba de așa-numitele "backlinks"

Backlink-urile sunt ca o rețea digitală. Sunt conexiuni între site-ul tău și alte site-uri. Și, așa cum știe orice bun networker, cu cât ai mai multe conexiuni, cu atât mai bine. Asta pentru că backlink-urile îmbunătățesc vizibilitatea și credibilitatea site-ului tău, ceea ce poate duce la un trafic mai mare și la oportunități sporite pentru afacerea pe care o reprezintă. 

Despre cum ajungi să cunoști și să fii cunoscut în această imensă pânză de păianjen a internetului, am vorbit cu Ioana Văcărașu, Content Marketing Manager în cadrul Zitec.

“Rețeta pare ușoară la prima vedere, dar este, de fapt, plină de provocări greu de transformat în avantaje”, spune Ioana. “Este esențială ideea de încredere. Google trebuie să capete încredere că site-ul și ceea ce scriem într-un site este real, este validat în industria sa de peers, este validat de site-uri care fac același lucru sau de publicații care scriu despre ceea ce face site-ul respectiv și îl menționează. 

În SEO este ca în relațiile dintre oameni. E mult mai ușor să avem încredere să intrăm într-o conversație cu cineva care ne-a fost recomandat de cineva decât atunci când avem o interacțiune de la zero, fără să cunoaștem persoana.”

Backlink-urile sunt ca niște porți de intrare către un site sau o pagină web. Cu alte cuvinte, atunci când un alt site web inserează un link către site-ul tău, acesta este considerat un backlink. Dar de ce sunt atât de importante backlink-urile? 

Cu cât ai mai multe backlink-uri de înaltă calitate, cu atât site-ul pe care îl administrezi, sau business-ul pe care îl reprezintă, va apărea mai sus în rezultatele motoarelor de căutare precum Google. Construirea de link-uri este o parte crucială a oricărei strategii SEO, așa că este important să știi cum să o faci corect. 

„E nevoie de o strategie”, spune Ioana. „Poți căpăta în mod natural link-uri și referințe. Asta e varianta optimă. Făcând ceea ce faci tu foarte bine, s-ar putea să fii menționat în mod firesc de publicații. Simplul fapt că o publicație anume captează ceva despre business-ul tău și scrie un text, de exemplu, despre performanța pe care a avut-o compania, și, mai departe, îți mai dă un semn de încredere și include un link către homepage, de pildă.” 

Backlink-urile se referă și la cuvintele cheie. Dacă dorești să te indexezi în rezultatele căutărilor pentru un anumit cuvânt cheie sau o sintagmă, ideal este ca mențiunile online pe care le primești să îl includă.

După ce ai găsit cuvintele cheie potrivite, trebuie să creezi un conținut care merită să fie menționat de alte site-uri de încredere. Un conținut excelent nu dă greș niciodată. Trebuie să creezi conținut informativ, bine scris și atractiv, care va încuraja alte site-uri web să se conecteze la al tău printr-un backlink. 

Scrie articole informative sau ghiduri utile de instrucțiuni spre care oamenii vor dori să facă o trimitere printr-un link atunci când își scriu propriile articole pe blog. De asemenea, poți încerca să contactezi administratorii altor site-uri web din domeniu și să îi întrebi dacă vor să includă un link către site-ul business-ului tău. Nu ai ce pierde. Cel mai bun mod de a aborda acest lucru este să oferi ceva la schimb, cum ar fi un guest post pe propriul blog. 

Promovare, promovare, promovare. Doar pentru că ai creat un conținut excelent nu înseamnă că oamenii îl vor găsi automat. Trebuie să îți promovezi conținutul pe rețelele de socializare, pe forumuri și prin intermediul e-mail marketingului, astfel încât oamenii să fie conștienți de el și să poată crea un link către el dacă îl consideră util. 

Cunoaște-ți concurența. Este esențial să arunci o privire la ce fac competitorii din nișa pe care activezi și să vezi dacă poți găsi oportunități de a obține link-uri de pe aceleași site-uri web pe care le folosesc ei. Acest lucru îți poate oferi un mare avantaj în clasamentul rezultatelor de căutare. 

Unul dintre cele mai importante elemente este, în opinia Ioanei, să îți cunoști foarte bine publicul țintă. “Îmi place să mă uit la dimensiunea comparației dintre obiceiurile mele de consum și obiceiurile de consum ale părinților mei. Când o bună parte din publicul tău este în online, trebuie să te duci neapărat acolo, respectând obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor spre care te îndrepți. 

Trebuie să știi care este publicul tău, ce caută el, unde caută și ce își dorește. Trebuie să știi cum să funcționezi și să fii exact unde este clientul tău, cu ce are el nevoie mai mult. Și asta înseamnă să investești în conținut, să te poziționezi cât mai bine, să îți înțelegi cât mai bine competiția.” 

Există două tipuri principale de backlink-uri: dofollow și nofollow. Legăturile dofollow sunt cel mai comun tip de link și le spun motoarelor de căutare să le urmeze și să le ia în considerare atunci când determină clasamentul unui site web. 

Pe de altă parte, legăturile nofollow spun motoarelor de căutare să nu le urmeze. Legăturile nofollow sunt utilizate de obicei pentru conținutul sponsorizat sau reclamele prin bannere, care nu trebuie neapărat luate în considerare în clasamentul unui site web. 

Folosind toate aceste instrumente, poți crește nu doar gradul de încredere pe care îl are site-ul afacerii tale, ci și numărul de vizitatori pe care îi primește. Dar cum măsoară Google încrederea? Tot de noi depinde, spune Ioana, și de cât de transparenți suntem cu motorul de căutare. 

Google folosește algoritmi pentru a parcurge internetul și a indexa site-urile web. Unul dintre factorii pe care acești algoritmi îi iau în considerare este numărul de backlink-uri care indică spre un anumit site web.

Astfel, atunci când un site web are o mulțime de backlink-uri de la site-uri pe care Google deja le consideră de încredere, acest lucru îi spune motorului de căutare că site-ul este popular și valoros, ceea ce face ca el să apară mai sus în rezultatele search-urilor. 

“Google are nevoie de tot soiul de indicii de tipul acesta, care să îi confirme că site-ul sau produsul este de încredere, utilizatorii sunt mulțumiți, există review-uri care îi validează autenticitatea. Sau că există mențiuni în presă legate de înființarea firmei, despre cine sunt fondatorii, despre aspecte care țin de business, finanțări. 

Google ia informații de peste tot despre fiecare business în parte. Și atunci, important este să securizăm toate aspectele care țin de cine suntem, ce spun ceilalți despre noi și cât de bine descriem pe site și rețelele de socializare ceea ce facem.” 

Recomandat de citit:

1024-626-1-63f8eaf8917aa066140525-6401b6e65f4f2603121496.png

Cum faci un audit SEO. 12 pași către primele poziții în Google

Citește

Și, așa cum încearcă să ne cunoască pe noi, Google face eforturi mari pentru a ne cunoaște și clienții. Iar pentru asta are o echipă foarte eficientă de marketing, SEO și chiar psihologi. Dar mai este un element, care funcționează pe bază de inteligență artificială.

“Noi nu vedem roboții - ceea ce folosește Google ca să înțeleagă tot ce se întâmplă pe internet. Dintre sute de site-uri care oferă același lucru, le alege pe cele mai bune. Cele care explică cel mai bine, care au cele mai multe produse care pot satisface nevoia utilizatorului sau nevoia de informare a utilizatorului. 

În spate, esența este că Google – pentru a fi mai performant față de alte motoare de căutare – trebuie să ofere cele mai bune și cele mai relevante informații utilizatorului.” 

Prin urmare, spune Ioana, „este în interesul Google să înțeleagă cât mai bine ce se întâmplă pe fiecare site în parte și să reușească să indexeze și să înțeleagă intenția utilizatorului pentru ca, mai departe, să îi ofere cele mai utile rezultate. Și atunci, pentru fiecare căutare în parte, provocarea este să înțeleagă care este intenția din spatele căutărilor.” 

Da, Google ne cunoaște uneori mai bine decât credem noi că ne cunoaștem. E ca o codependență în care noi primim ce ne trebuie pentru că motorul de căutare depune eforturi să ne știe îndeaproape nevoile, dacă îi permitem. 

Iar folosirea de backlink-uri oferă oportunități nesfârșite. Dacă îți faci timp pentru a dezvolta relații cu alte afaceri și site-uri web, poți îmbunătăți vizibilitatea și credibilitatea afacerii tale, ceea ce va duce la mai mult trafic și oportunități sporite. 

Cu toate astea, nu toate backlink-urile sunt egale în fața zeului Google. Relevanța, plasarea și credibilitatea sunt cele care determină cât de util este un backlink. Ca o regulă generală, în SEO un backlink este cu atât mai valoros cu cât este mai greu de obținut.

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!