STRATEGII
DE MARKETING
12 CURSURI
LAURENȚIU ION
SENIOR MARKETING
MANAGER EUROPE
PEPSICO ROMÂNIA
Introducere în Marketing
Auditul de marketing. Analiza macro a mediului extern
Analiza micro a mediului extern
Auditul de marketing. Analiza internă
Auditul de marketing. Analiză și cercetare internă
Strategii de creștere
Segmentarea pieței
Targeting și poziționare
Dezvoltarea planului de marketing I
Dezvoltarea planului de marketing II
Dezvoltarea planului de marketing III
Implementarea planului de marketing

PERIOADA DE DESFĂȘURARE A CURSULUI
DATA:
16 MAI - 21 IUNIE 2023
DURATA:
12 cursuri - 6 săptămâni
MARȚI ȘI MIERCURI, 18:30 – 20:00
CURS LIVE ONLINE CU UN LECTOR CU 13 ANI DE EXPERIENȚĂ ÎN MARKETING
Învăță cum să planifici și să lansezi campanii de marketing eficiente pentru business, folosindu-te de cele mai actuale instrumente, în timp ce creezi și livrezi valoare consumatorilor sau clienților în vederea construirii unei relații umane și deopotrivă profitabile cu ei.
ÎȚI RECOMANDĂM CURSUL DACĂ EȘTI:
-
SPECIALIST ÎN MARKETING
Vei relua și aprofunda noțiunile de bază, cu exemple și studii de caz actuale care pun consumatorul în centrul campaniilor de marketing. Îți vei dezvolta o gândire strategică atât în marketing, cât și interdisciplinar, ce te va ajuta să livrezi obiectivele comerciale.
-
SPECIALIST ÎN COMUNICARE
Învață cum să creezi un plan de marketing bine definit, ținând cont de obiectivele comerciale, identitatea de brand și publicul țintă.
-
SPECIALIST ÎN MEDIA
Află cum să corelezi ce se întâmplă pe piața media cu o strategie de marketing ce poate avea un impact comercial și dezvoltă noi abilități pentru a face următorul pas în carieră.
MARKETING DE LA A LA Z, DAR CU UN TWIST NECESAR: ȚINÂND CONT DE CONSUMATORUL REAL, ÎN CONTINUĂ SCHIMBARE
-
STRATEGIE
Strategiile de marketing au evoluat în funcție de „noul consumator” și tehnologie. Află cum poți contura viitorul business-ului tău și cum poți folosi tehnologia drept un canal de marketing.
-
MARKETING
Marketingul este un domeniu interdisciplinar, în continuă schimbare - de la pregătirea planului de marketing până la segmentarea pieței sau poziționarea pentru un avantaj competitiv. Acest curs te va învăța să gândești out-of-the-box, prin exemple și studii de caz actuale.
SUBIECTELE PE CARE LE VEI STUDIA:
-
INTRODUCERE ÎN MARKETING O incursiune de actualitate în universul marketingului: de la rolul său într-o organizație până la evoluția acestui domeniu de-a lungul ultimelor decenii, vei înțelege noțiunile de bază care stau la baza gestionării relațiilor profitabile cu clienții sau consumatorii.
-
ÎNȚELEGEREA ȘI CONCEPEREA UNEI STRATEGII DE MARKETING Vei înțelege logica unei strategii de marketing și, implicit, a mixului de marketing. În același timp, vei învăța cum să concepi o strategie și un mix de marketing din factori aflați în controlul tău – produs, preț, plasament (locul) și promovare. Totul, prin activități practice cu feedback personal de la lector.
-
MĂSURAREA SUCCESULUI ACTIVITĂȚILOR DE MARKETING O etapă la fel de importantă ca strategia de marketing e măsurarea performanței activităților care au derivat din această strategie. În contextul evoluției tehnologice și digitale, măsurarea succesului se poate face în timp real, fapt ce permite optimizarea – tot în timp real – a eforturilor de marketing în vederea obținerii succesului comercial.
LECTOR

Laurențiu Ion
- Senior Marketing Manager Europe (Total Connections Planning & Media Lead) în cadrul PepsiCo România
- 13 ani de experiență în Marketing, Digital, Comunicare și Media
- În 2017, a fost inclus în topul Forbes 30 Under 30
- A deținut roluri locale, regionale și europene (Nordics Digital Marketing Leader, Europe Product Marketing Manager etc.)
- Speaker la cele mai importante conferințe de MarComm din Sud-Estul Europei
- 7 ani de experiență de predare în diverse instituții private sau publice - Universitatea din București, Universitatea Alternativă din București
- A ținut peste 30 de traininguri
- În ultimii 7 ani s-a aflat în prima linie de transformare digitală a unor companii sau ONG-uri, coordonând cu succes în special agendele de inovație digitală în marketing
- Membru în board-urile unor startup-uri și ONG-uri din România și din străinătate
PROGRAM
-
01
16 Mai 2023, 18:30-20:00
Introducere în Marketing
- Definirea marketingului, nevoilor și dorințelor
- Rolul marketingului în organizație
- Planificare strategică de marketing
- Strategii competitive conform lui Porter
- Avantajul competitiv
- Studiu de caz: Marketing tradițional vs. noul marketing
-
02
17 Mai 2023, 18:30-20:00
Auditul de marketing. Analiza macro a mediului extern
- Analiza mediului din punct de vedere macro: PESTEL
- Teoria generațiilor
- Principalele tendințe ale noilor generații care afectează marketingul
- Studiu de caz: Așteptările noilor generații de la branduri
-
03
23 Mai 2023, 18:30-20:00
Analiza micro a mediului extern
- Analiza din punct de vedere micro a mediului: cele cinci forțe competitive ale lui Porter
- Hărți strategice ale competitorilor
- Analiza comportamentului consumatorului
- Studiu de caz
-
04
24 Mai 2023, 18:30-20:00
Auditul de marketing. Analiza internă
- Analiza internă
- Strategii de portofoliu
- Analiza lanțului valoric
-
05
30 Mai 2023, 18:30-20:00
Auditul de marketing. Analiză și cercetare internă
- Analiza brandului
- SWOT
- Cercetare calitativa
- Cercetare cantitativă
- Nișe de piață
-
06
31 Mai 2023, 18:30-20:00
Strategii de creștere
- Definirea misiunii și viziunii companiei
- Stabilirea obiectivelor de marketing
- Strategii de creștere conform lui Ansoff
-
07
6 Iunie 2023, 18:30-20:00
Segmentarea pieței
- Segmentarea geografică
- Segmentarea demografică
- Segmentarea psihologică
- Segmentarea comportamentală
-
08
7 Iunie 2023, 18:30-20:00
Targeting și poziționare
- Selectarea segmentelor țintă
- Strategii de poziționare
- VBBP
- Segmentare, direcționare și poziționare (SDP)
- Studiu de caz
-
09
13 Iunie 2023, 18:30-20:00
Dezvoltarea planului de marketing I
- Arhitectura de brand
- Criterii de poziționare eficientă
- Definirea mixului de marketing
- Studiu de caz
-
10
14 Iunie 2023, 18:30-20:00
Dezvoltarea planului de marketing II
- Produs: curba de adaptare
- Dezvoltarea și lansarea unui nou produs
- Mix de comunicare (Partea 1)
- Analiza canalelor media
- Înțelegerea mesajelor publicitare
- Studiu de caz
-
11
20 Iunie 2023, 18:30-20:00
Dezvoltarea planului de marketing III
- Mix de comunicare (Partea 2)
- Harta comunicării
- Strategii de stabilire a prețurilor
- Strategii de distribuție
- Mixul de marketing al serviciilor
-
12
21 Iunie 2023, 18:30-20:00
Implementarea planului de marketing
- Indicatori cheie ai activității de marketing
- Factori critici ai succesului
- Matricea priorităților proiectului
- Evaluarea riscurilor
- Metode de bugetare
- Studiu de caz
Înregistrare
Pentru mai multe informații despre curs și taxa de participare, te rugăm să te înregistrezi.