STRATEGII DE MARKETING

12 LECȚII

ANDREEA IVAN

CHIEF MARKETING OFFICER EUROPA CENTRALĂ ȘI DE EST
@YVES ROCHER

Fundamentele strategiei și impactul marketingului

Analiza mediului extern și a concurenței

Analiza internă

Analiza consumatorilor țintă

Stabilirea obiectivelor de marketing

Workshop: dezvoltarea mixului de marketing

Implementarea strategiei de marketing

Monitorizarea și evaluarea performanței strategiei de marketing

Managementul relației cu clienții și procesul de fidelizare

Puterea brandului

Marketingul digital și social media

Strategii de creștere

În curând!

În lumea marketingului în continuă evoluție, învață strategii adaptate la nevoile pieței.

Descoperă cum poți pune consumatorul în centrul campaniilor de marketing pentru a crea o relație profitabilă și de lungă durată cu audiența și cum poți dezvolta o gândire strategică în planificarea activităților de promovare pentru a-ți atinge obiectivele comerciale.

Îți recomandăm acest curs dacă ești:

  • Marketing Manager

    Atinge obiectivele comerciale, optimizează costurile și eforturile și contribuie la creșterea business-ului prin dezvoltarea unor strategii de marketing bazate pe înțelegerea profundă a companiei, pieței și consumatorilor.

  • Specialist de marketing

    Avansează în carieră și dezvoltă-ți gândirea strategică. Creează un plan concret de optimizare a resurselor, bugetului și activităților de promovare pentru campanii de marketing de succes.

  • Antreprenor

    Învață pașii unei campanii de marketing pe diferite canale, de la crearea profilului consumatorului până la analiza rezultatelor, și află cum poți folosi diferite strategii pentru a avea un impact comercial în piață.

Învață teoretic, aplică practic

  • STUDII DE CAZ

    Timp de 12 lecții, vei analiza poveștile de succes și eșec ale diferitelor strategii de marketing, de la exemple de companii cu un brand sustenabil până la companii ce au dezvoltat planuri tactice pentru dezvoltarea de produse noi.

  • TEME PRACTICE

    Vei lucra la proiecte precum dezvoltarea unui mix de marketing, crearea unui chestionar de evaluare a satisfacției consumatorului și folosirea modelului SMART pentru ghidarea campaniilor, pentru a realiza la finalul cursului un plan complet de marketing.

SUBIECTE PE CARE LE VEI DISCUTA LA CURS:

  1. Analiza datelor

    Pentru a crea o strategie de marketing eficientă, vei învăța mai multe despre analiza factorilor externi, precum analiza competitorilor și trendurilor curente, și despre analiza internă de tip SWOT, analiza VRIN/VRO și analiza de KPIs.

  2. Targetare eficientă

    Vei explora metodele avansate de identificare a segmentelor de clienți și vei învăța cum să adaptezi mesajele campaniilor tale pentru a răspunde nevoilor specifice ale fiecărui tip de consumator. Vei crea user personas care să includă obiective, motivații, provocări, decizii de cumpărare și factori demografici.

  3. Planificare & implementare

    Vei stabili obiective detaliate pentru strategia ta de marketing, de la termene limită până la alocarea eficientă a resurselor, apoi vei trece prin toate etapele de implementare: plasarea produsului, selectarea canalelor, dezvoltarea pașilor de promovare - vânzări, marketing online, publicitate.

Despre lector:

Andreea Ivan

  • Chief Marketing Officer în cadrul Yves Rocher Europa Centrală și de Est
  • 15 ani de experiență în zona de marketing. A ocupat poziții precum Head of Merchandising International, Head of Marketing Romania, General manager Romania, CMO regional CEE
  • Președinte al Asociației Progresului în Management (APM), care se adresează liderilor francofoni ai companiilor din România și nu numai, în scopul dezvoltării membrilor din board
  • Studii universitare și de masterat în Franța, în cadrul institutului de administrare al afacerilor din Orleans
  • Certificare de coach in cadrul scolii All To Know din București
  • Speaker la diverse conferințe: BIZZ sustainability awards, Inspiring Women in Business by CCIFER, Business Mark

PROGRAM

  • 01

    Fundamentele strategiei și impactul marketingului

    • Definirea conceptului de strategie
    • Diferența dintre alegeri strategice și alegeri tactice
    • Rolul marketingului într-o organizație: responsabilități, activități, livrabile
    • Impactul unei strategii de marketing corect dezvoltată și implementată, respectiv consecințele unei strategii greșite
    • Activitate practică: Studiu de caz, analiza prin contrast a două strategii de marketing (un succes și un eșec)
    • Tendințe actuale în marketing - noile tehnologii și schimbări în comportamentul consumatorului
  • 02

    Analiza mediului extern și a concurenței

    • Analiza mediului extern – Analiza PESTEL
    • Cele cinci forțe ale lui Porter
    • Activitate practică: Identifică cei 3 factori de mediu extern care influențează business-ul tău în cea mai mare măsură și descrie influența lor
    • Analiza concurenței: identificarea punctelor forte și slabe ale acestora
    • Diferențiere și stabilirea avantajului competitiv
  • 03

    Analiza internă

    • Analiza SWOT: evaluarea internă a resurselor și capacităților companiei și identificarea oportunităților și obstacolelor
    • Activitate practică: După modelul analizei SWOT, realizați o evaluare internă a capacităților și resurselor companiei voastre
    • Analiza resurselor interne după modelul VRIN/VRIO
    • Matricea BGC pentru produsele tale
    • Analiza imaginii de brand și comunicării de brand până în prezent
  • 04

    Analiza consumatorilor țintă

    • Identificarea pieței țintă prin definirea clară a segmentelor de piață către care ne adresăm: analiza demografică, geografică, socială, comportamentală
    • Studii calitative și cantitative
    • Crearea profilului clientului ideal
    • Adaptarea eforturilor de marketing în funcție de tipologia publicului țintă
    • Activitate practică: Crearea unui user persona - profilul detaliat al clientului ideal în cadrul pieței țintă, incluzând caracteristici demografice, obiective, provocări și modul în care aceștia iau decizii de cumpărare
  • 05

    Stabilirea obiectivelor de marketing

    • Tipuri de obiective: de la creșterea brand awareness sau lansarea de noi produse, până la scăderea costurilor de achiziții și creșterea vânzărilor
    • Formularea de obiective SMART pentru a ghida eforturile de marketing
    • Descompunerea obiectivelor pe termen lung în obiective pe termen scurt: obiective generale ale companiei, obiective de marketing și subobiective
    • Stabilirea priorităților în eforturile de marketing
    • Activitate practică: Definiți un obiectiv pe termen lung și apoi stabiliți care sunt obiectivele pe termen scurt care decurg din acesta
  • 06

    Workshop: dezvoltarea mixului de marketing

    • Pe baza unui material cu cele mai importante strategii de dezvoltare a mixului de marketing (4P - Produs, Preț, Plasare, Promovare) parcurs înainte de curs, vom realiza mixul de marketing în cadrul workshopului, pentru lansarea unui nou produs al brandului ales:
      • Produs: definirea și dezvoltarea produselor/serviciilor oferite
      • Preț: stabilirea unei strategii de prețuri în concordanță cu valoarea percepută de către clienți și în raport cu prețurile competitorilor
      • Plasare (distribuție): selectarea canalelor de distribuție potrivite pentru a ajunge la piața țintă
      • Promovare: dezvoltarea strategiilor de promovare – publicitate, relații publice, vânzări și marketing online
  • 07

    Implementarea strategiei de marketing

    • Implementarea unei strategii de la A la Z
    • Crearea unui plan de acțiune detaliat: obiective, subobiective, acțiuni, termene limită și resurse alocate
    • Alocarea bugetului: maximizarea ROI și atingerea obiectivelor de business
    • Management intern: distribuirea responsabilităților și monitorizarea progresului
    • Marketing intern: asigurarea unei comunicări eficiente între echipele implicate în implementare
    • Activitate practică: Studiu de caz - implementarea unei strategii de marketing de la A la Z, exemplificând pas cu pas, pe un caz dat, toate etapele de planificare și implementare
  • 08

    Monitorizarea și evaluarea performanței strategiei de marketing

    • Ce măsurăm: indicatori subiectivi și indicatori obiectivi
    • Stabilirea indicatorilor cheie de performanță (KPI-uri) pentru a măsura succesul, de la evaluarea performanței unei campanii (reach, engagement, trafic, conversie, etc) și până la evaluarea satisfacției clienților sau a notorietății brandului
    • Colectarea și analiza datelor pentru a evalua eficacitatea strategiei
    • Activitate practică: Studiu de caz - Realizează o analiză a unui raport de comunicare a rezultatelor de marketing (KPIs)
    • Reglarea și adaptarea strategiei în funcție de rezultatele obținute și de schimbările din piață.
  • 09

    Managementul relației cu clienții și procesul de fidelizare

    • Strategii de segmentare: cum ne cunoaștem clienții, definirea criteriilor de segmentare în funcție de obiectivele business-ului. Exemple: vârsta, preferințele în coșul de cumpărături, frecvența achizițiilor, valoarea coșului, etc
    • Construirea unui plan de contact personalizat per segment
    • Măsurarea rezultatelor: KPIs (rata de activare/pasivizare, conquest rate, identification rate, rata de conversie, calitatea coșului de cumpărături, frecvența de cumpărături)
    • Modalități de colectare și implementare a feedback-ului oferit de consumatori
    • Utilizarea analizelor pentru decizii tactice
    • Activitate practică: Studiu de caz - analiza KPIs și feedback-ului consumatorilor într-o situație dată; crearea unui plan tactic pe baza analizei.
  • 10

    Puterea brandului

    • Strategii pentru construirea și consolidarea identității de brand:
      • Rolul audienței target în determinarea personalității brandului
      • Nume, slogan, mesaje
      • Construirea identității vizuale
      • Campanii integrate ce asigură coeziunea în comunicare
    • Influencer marketing, brand ambassadors: identificarea influencerilor relevanți pentru piața țintă. Dezvoltarea și gestionarea relațiilor cu ambasadorii de marcă
    • Activitate practică: Analiză ghidată pe un studiu de caz - colaborarea cu un influencer
    • Integrarea principiilor de responsabilitate socială în strategiile de marketing
    • Construirea unei imagini de marcă sustenabile
    • Activitate practică: Analiză ghidată pe un studiu de caz - responsabilitate socială și brand sustenabil
  • 11

    Marketingul digital și social media

    • Introducere în Marketingul Digital - Definiții, concepte cheie, rolul marketingului digital în comerțul modern
    • Social media marketing - Platforme de social media si publicul lor, strategii de conținut eficiente, analiza performanței
    • SEO (Search Engine Optimization) - Cuvinte cheie, instrumente de analiză și strategii de optimizare
    • Activitate practică: Pe baza unui produs la alegere, evaluează performanța SEO a jucătorilor de pe acea piață
    • SEM (Search Engine Marketing) - Google ads, Meta, TikTok, măsurarea și optimizarea campaniilor
  • 12

    Strategii de creștere

    • Extinderea penetrării pieței și recrutarea de noi clienți
    • Activarea clienților existenți și creșterea loialității
    • Extinderea pe noi piețe
    • Abordări strategice pentru lansarea noilor produse și stimularea adoptării acestora
      • Recapitularea pașilor din lecțiile anterioare, prin prisma lansării unor noi produse: definirea obiectivelor, publicului țintă, canalelor de marketing, crearea mesajului, implementare și monitorizare, evaluarea performanței
    • Activitate practică: Studiu de caz, analiza prin contrast a două lansări de produse noi (un succes și un eșec)

Feedback-ul studenților

Laurentiu Popa PUBLIC SPEAKING FOR BUSINESS

"Foarte util. Multumesc Alexandru pentru toate "tips and tricks-urile" oferite in cadrul cursului. Foarte aplicat si foarte util. Dupa ultima mea prezentare, am fost rugat de o parte a audientei daca pot primi si ei prezentarea mea, pentru a se inspira. A fost wow :), cel mai important feedback care mi s-a oferit pana acum dupa o prezentare. Mult succes pe viitor!"

Busuioc Andreea CORPORATE EVENT PLANNER

"Pe mine personal m-a ajutat sa ma familiarizez cu termenii din domeniu, cum sa imi identific clientii si dorintele lor, iar partea de bugetare a fost un subiect foarte important. In principiu pot spune ca pentru mine, ca incepator, cu siguranta ma vor ajuta foarte mult informatiile pe care le-am dobandit la acest curs. Si inca un lucru: m-a surprins foarte mult implicarea si pasiunea doamnei profesoare Oana :) Cu siguranta voi reveni si pentru alte cursuri."

Musina Florin PROJECT MANAGER

"Cursul a fost foarte fain si Vladimir a dat dovada de profesionalism. Am aflat multe informatii noi si modul de desfasurare a cursului a fost unul interactiv cu teme care au creat un cadru bun pentru aplicarea informatiilor teoretice."

Înscrie-te la curs

Completează formularul de înscriere pentru a primi mai multe detalii despre curs și taxa de participare.

Câmp obligatoriu
Află mai multe