PR și comunicare strategică
AFLĂ MAI MULTEElaborează corect o strategie de PR și dezvoltă noi abordări pentru brandul corporate, brandul de consumator și cel de angajator dintr-o perspectivă 360 a comunicării.
Nivel mediu
LECTOR
Veronica Plăcintescu
Head of PR Oxygen
+15 ani de experiență în dezvoltarea strategiilor de comunicare, managementul reputației și PR pentru industrii precum financiar-bancar, energie, FMGC, IT&C, retail și imobiliare.
-
- Strategie și tactici de PR
- Comunicare internă și externă
- Employer branding
- Influencer marketing
- Comunicare de criză
Dezvoltă procese eficiente și obține rezultate:
-
Abordare strategică
Alocă eficient resursele și nu mai irosi timpul pe campanii de PR care nu funcționează. Prioritizează cele mai relevante activități pe baza unor analize detaliate și atinge cu succes obiectivele de business.
-
Comunicare 360
Comunică în mod coerent cu toți stakeholderii implicați pe plan intern și extern, fără a neglija relațiile cu presa, clienții, angajații și investitorii. Adaugă instrumente precum influencer marketing și employer branding arsenalului tău de tactici de comunicare și implementează-le strategic.
-
Răspuns în situații de criză
Anticipează riscurile reputaționale și pregătește mesaje-cheie și purtători de cuvânt pentru gestionarea corectă a situațiilor de criză care pot apărea într-o companie.
Despre curs
-
Analiza contextului și peisajului media
- Analiza macro: contextul politic, social și economic
- Analiza cantitativă și calitativă a aparițiilor în presă, a prezenței în social media a companiei alese vs. competiție, a comunicării purtătorilor de cuvânt
- Audit media: ce este, când apelăm la el
Temă: Analiza contextului și comunicării unei organizații.
-
Stabilirea stakeholderilor și setarea obiectivelor
- Sesiune interactivă de discuții pe baza temei pentru acasă
- Cartografierea stakeholderilor
- Traducerea obiectivelor de business în obiective de PR
- Traducerea concluziilor din prima parte a lecției în obiective de comunicare, pentru fiecare stakeholder în parte
-
Alegerea vectorilor și tacticilor de comunicare
- Definirea priorităților strategice de PR
- Stabilirea vectorilor de comunicare
- Setarea tacticilor de comunicare
Activitate practică: Listați obiectivele de business ale organizației alese.
Temă: Stabilirea stakeholderilor, obiectivelor și priorităților. -
Comunicare strategică cu presa
- Sesiune interactivă de discuții pe baza temei pentru acasă
- Cartografierea presei de interes (central și local) și construirea relațiilor cu presa
- Scrierea materialelor de presă: comunicat, declarație, interviu
- Dezvoltarea și gestionarea proiectelor de conținut
- Rolul unui purtător de cuvânt:
- Ce este necesar într-un training media?
- Cum se construiește un brand personal pentru top management
-
Comunicarea rezultatelor financiare
- Comunicarea rezultatelor financiare și a performanței de business
- Bazele relației cu investitorii
- Elaborarea de comunicate de presă financiare eficiente
Activitate practică: Comunicatul de presă pentru anunțarea performanței de business.
Temă: Crearea unei strategii de relații cu presa pentru anunțarea rezultatelor financiare. -
Influencer marketing
- Sesiune interactivă de discuții pe baza temei
- Rolul influencer marketing pentru reputația brandului de consumator
- Cartografierea influencerilor și construirea relațiilor cu aceștia
- Cum se desfășoară o campanie cu influenceri
- Cum poate influencer marketingul să ajute unei campanii de marketing cu obiective de vânzări
- Studiu de caz - Analiza unor campanii de influencer marketing din 2023
-
Employer branding
- Ce este brandul de angajator?
- Obiective de employer branding
- Stabilire mesaje cheie & importanța incluziunii și diversității, în epoca sustenabilității
- Cum poate să ajute o campanie/strategie de employer branding în recrutare și retenție de angajați și cum poate să ajute în business?
- Ambasadorul de brand de angajator
- Canale de comunicare
Activitate practică: Definiți obiectivele de employer branding ale organizației alese.
Temă: Propunerea unei campanii de employer branding. -
Comunicarea internă
- Sesiune interactivă de discuții pe baza temei pentru acasă
- Managementul schimbării: cum se comunică schimbarea într-o organizație
- Obiective de comunicare cu angajații
- Tipuri de conținut în comunicarea internă în funcție de canalele existente de comunicare
- Employer branding în comunicarea internă
-
Comunicarea de criză
- Pregătirea pentru potențiale momente de criză
- Definirea și cartografierea riscurilor reputaționale
- Dezvoltarea mesajelor cheie
- Strategii de comunicare internă vs externă în cazuri de criză
- Studiu de caz - Analiza unori situații reale de criză și cum au fost comunicate
Temă: Dezvoltați mesajele cheie și o declarație de trimis în presă pentru o situație de criză dată.
-
Simularea unei crize de comunicare
- Proiect de grup: Dezvoltarea unui plan de comunicare de criză
Activitate practică: Simulare intervenție live în presă (radio/TV)
-
Prezentarea strategiilor de comunicare
- Prezentări finale ale proiectelor de strategie de comunicare
- Evaluare și feedback din partea lectorului
- Încheierea cursului și concluziile cheie