CURS LIVE ONLINE
DEVINO PRODUCT MANAGER
Oana Mihăilescu Product Coach
@ METRO.digital
ÎN CURÂND!
Învață care este rolul unui Product Manager: de la concept la lansare.
Implementează o strategie de product management bazată pe date, evaluează și creează un MVP și promovează un produs de impact, toate acestea pornind de la nevoile clienților.
Îți recomandăm cursul dacă:
-
FOUNDER OF A START-UP/SMALL IT COMPANY
Stăpânește toți pașii de lucru în procesul dezvoltării și lansării unui produs: de la definirea unui MVP, până la scalarea și analiza datelor. Construiește o strategie competitivă și folosește feedback-ul utilizatorilor pentru a crea un produs de succes.
-
BUSINESS ANALYST
Fă pasul spre cariera ta de Product Manager: înțelege obiectivele organizaționale, oportunitățile de pe piață și nevoile clienților. Pe baza cerințelor tehnice si de business, vei crea o strategie implementabilă.
-
LUCREZI ÎN IT SAU ÎNTR-UN DOMENIU ASOCIAT
Vei trece prin toți pașii esențiali pe care îi parcurge un Product Manager: vei înțelege cum să abordezi nevoile clientului, cum să aplici diferite metodologii și care sunt framework-urile necesare pentru a crea o strategie implementabilă.
Subiectele cursului?
-
Market Fit Află care sunt perspectivele și tool-urile care te pot ajuta să înțelegi în profunzime nevoile clienților și cum să analizezi datele relevante pentru a crea soluții complexe și de impact.
-
From scratch to market Treci prin fiecare etapă de lansare a unui produs, de la A la Z. Vei înțelege ce presupune o strategie de business, evaluarea și definirea unui MVP, comunicarea și negocierea cu stakeholderii și lansarea unui produs pe piață.
-
Product growth Învață cum să scalezi produsul și cum să îl prezinți unui stakeholder dat. Un produs de succes e întotdeauna cu gândul la evoluție.
Despre lector:
Oana
Mihăilescu
- Product Coach @ METRO.digital
- +10 ani experiență în transformări organizaționale și dezvoltarea echipelor din diverse industrii, în companii precum ING Tech, Vodafone, IBM, cu rol de Agile Coach/Lead, Product Owner și Product Coach
- Oferă în mod eficient soluții complexe și de impact care conduc la schimbări reale în lumea produselor și soluțiilor oferite către clienți
- Responsabilă de proiecte strategice evaluate la peste 50M$, îmbina coordonarea și implementarea diverselor abordări personalizate pe nevoile specifice fiecărui produs sau companii
- A dezvoltat strategii care ajută atât indivizii, cât și organizațiile, să-și atingă obiectivele și să promoveze o cultură a colaborării, în scopul creșterii satisfacției clienților
- Acreditată Certified ScrumMaster (CSM), Certified Scrum Product Owner (CSPO), Increase Your Leadership Agility - Scrum Alliance Design Thinking - ING Hubs
Programa cursului
-
01
Fundamentele Product Management
- Care este rolul unui Product Manager
- Abordări diferite ale rolului de Product Manager între organizații și diverse industrii
- Ce calități trebuie să aibă un Product Manager și cum le poate dobândi sau dezvolta
- Noțiuni fundamentale de product management: ce este un produs, diverse moduri de lucru și principii
-
02
Cum creezi o strategie bazată pe date
- Indicatorii de business și alinierea produsului la obiectivele companiei
- De ce este important sa ai o viziune a produsului
- Modele de obiective: OKR, KPI, metrics
- Monitorizarea datelor de produs
-
03
Market fit
- Opțiuni de validare și ce să iei în considerare atunci cand faci o analiză de piață
- Business Model Canvas: importanță și utilitate
- Principiile unui produs de succes
- Segmente de clienți și canale
- Bugete și modalități de venit
-
04
Bazele procesului de livrare a unui produs
- Etapele dezvoltării conceptului unui produs
- Alinierea strategiei de produs în funcție de Core Metrics/North-Star Metric
- Cum definești publicul țintă (exemple și explicarea noțiunii de ‘personas’ pornind de la Business Model Canvas)
- Profilul clientului: caracteristici, nevoi, comportament
- Cum găsești idei inovative - metodologiile Design thinking și Double Diamond
- Ce este o sesiune de Discovery?
-
05
Workshop practic - Definirea problemei și soluției
- Discovery session
- Definirea problemei și soluției
- Concept și user personas
-
06
Pregătirea pentru livrare
- Cum să creezi un roadmap matur și sustenabil
- Agile (Scrum vs Kanban) vs Waterfall: explicarea metodologiilor și exemplu de roadmap
- Folosirea metodologiilor în funcție de produsul tău: Agile vs Waterfall vs Product
- Cum să creezi un user story model
- Metrici esențiale pentru planificare (velocity, cycle time, burndown chart, etc)
-
07
Finalizarea procesului de livrare
- Ce este un MVP și ce beneficii are (MVP vs spike)
- Definirea cerințelor tehnice și de business
- Acceptance Criteria vs Definition of Ready vs Definition of Done și utilitatea lor în procesul de livrare
- Customizarea cerințelor pe modul de lucru din organizația ta
-
08
Workshop practic - Tehnici de prioritizare
- De ce este important să înțelegi și să aplici tehnici de prioritizare
- Principiul lui Pareto (sau regula 80/20) în product management
- Tehnicile MoSCoW și RICE: aplicabilitate și beneficii
-
09
Stakeholder management
- Cine sunt stakeholderii tăi și maparea lor
- Categorii de stakeholderi și poziționarea față de aceștia
- Tehnici de promovare a produsului în cadrul unei companii
- Tehnici de negociere
-
10
Cum să creezi impact
- Tehnici de promovare a produsului în exterior – 30 mins
- SEO basics
- Cum creezi o echipă matură: mindset și principii
- Best practices pentru generarea impactului dorit al produsului tău
-
11
Product analytics and growth
- Elemente esențiale pentru transformarea produsului
- Colectarea feedback-ului de la utilizatori
- Analiza profitabilității și a modelului de business
- Analiza win/loss
- Colaborarea cu marketing și sales
- Cum creezi o strategie Go-to-Market sustenabilă
- Diferențe de abordare între B2C vs. B2B vs. B2B2C
-
12
Susținerea prezentărilor produselor
- Prezentarea produsului ales pentru un stakeholder dat, lecție care va aduce împreună toate teoriile discutate
Înscrie-te la curs
Completează formularul de înscriere pentru a primi mai multe detalii despre curs și taxa de participare.