Curs online de Marketing în industria sportivă | Skillab

CURS LIVE ONLINE

MARKETING ÎN INDUSTRIA SPORTIVĂ

Radu Restivan General Manager
@ The Sports Architects

DATA:

5 AUGUST – 7 OCTOMBRIE 2024

DURATA:

10 SĂPTĂMÂNI, 10 lecții
Luni, de la ora 17:30

Se zice că în sport e vorba de 20% talent și 80% muncă. Așa că a venit momentul să creezi campanii performante în lumea sportului și să găsești soluțiile de comunicare potrivite pentru echipe, sportivi și evenimente.

Alege cele mai bune canale de comunicare, gestionează bugete și fă echipă bună cu sponsorii, partenerii, dar și cu publicul tău.

RECOMANDĂM ACEST CURS DACĂ SUNTEȚI:

  • Specialist în marketing

    Chiar dacă ai deja experiență în sport sau vrei să faci tranziția, explorează oportunități de activare și menținere a sponsorship-ului, gestionează bugetele și fă pitch-uri atractive.

  • Oficiali ai cluburilor / federațiilor

    Dezvoltă-ți skill-uri esențiale de marketing și comunicare, crește vizibilitatea proiectelor, creează mesaje clare și targetate și generează impact indiferent de buget.

  • Organizatori de evenimente sportive

    La finalul cursului, evenimentele tale se vor diferenția prin parteneriate și sponsorizări mai solide și printr-o organizare mai simplă pentru tine, dar memorabilă pentru audiența ta.

  • Sportivi / Antreprenori din industria sportivă

    Fie că ești sportiv sau că ai o afacere în domeniul sportiv, aliniază-ți perfect strategiile de marketing cu nevoile brand-ului tău, și creează conexiuni de durată cu publicul potrivit.

DUPĂ CURS VEI AVEA

  • O STRATEGIE DE ACTIVARE

    Activează un sponsorship cu un brand care nu a mai colaborat până acum cu endorseri sportivi. Provocarea va fi să explici cum ADN-ul brandului susține valorile sportive, și cum poate transmite un mesaj de brand.

  • POSIBILITATEA UNUI CONTRACT SEMNAT

    Un workshop de 90 de minute în care participanții pot semna un contract, rezultând într-un parteneriat cu livrabile, buget și termene de plată clar definite.

CE VEI ÎNVĂȚA

  1. NOȚIUNI APLICATE

    Știi deja că sportul înseamnă acțiune. La curs vei crea un buget, un mapping al unor entități sportive, vei cerceta conținutul canalelor de media în cazul unui target dat și vei primi exemple concrete de proiecte din zona sportivă.

  2. RELAȚII, SPONSORIZĂRI & PARTENERIATE

    Sportul este o treabă de echipă. Așadar, și tu vei învăța la curs care sunt cele mai bune metode prin care poți găsi un fir roșu între toate părțile implicate într-un proiect, cum îți prezinți proiectul către endorseri, sponsori, parteneri sau stakeholderi pentru a maximiza rezultatele și bugetul.

  3. COMUNICAREA ÎN TEREN

    Sau cum faci să te aplaude lumea la final de meci. Învață despre cele mai eficiente canale de comunicare, despre cum gestionezi imaginea în presă, risk management și cum creezi conținut care aduce lumea mai aproape de cauza ta.

LECTORUL TĂU

Radu Restivan

  • General Manager @ The Sports Architects
  • Peste 15 ani în media și comunicare sportivă, cu accent pe activarea sponsorizărilor, strategie și creație
  • General Manager la The Sports Architects: coordonează strategii de comunicare și proiecte în industria sportului
  • Este responsabil de a crea firul roșu în proiecte sportive care implică branduri, companii, dar și jucători
  • Fondator al aplicației Alergado, care transformă kilometrii alergați în suport pentru cauze sociale
  • A construit campanii inovative și impactante în industria sportivă, este producător de filme și creator al #RunningCulture

Programa cursului

  • 01

    Luni, 5 August 2024, ora 17:30

    Bun venit pe teren

    • Contextul fiecărui sport: universul social și cultural, grupurile de consumatori (vârstă și oportunități de consum)
    • How to make a proper research: interviuri formale și informale (importanța fiecăruia)
    • Continuous learning: cum să fii aproape de fenomen și cum să fii relevant
    • Rolul comunității: cum te poate ajuta și cum poți contribui la aceasta
    • Canale de comunicare: de la TV până la presa scrisă și social media
    • Long term relationships: comunicarea constantă cu consumatorii și brandurile
  • 02

    Luni, 12 August 2024, ora 17:30

    Ecosistemul Marketingului Sportiv - min. 00

    • Jucătorii din industria sportului la nivel corporate: companii care vând direct produse sau servicii sportive, companii care nu au legătură directă cu sportul, dar sprijină sportul
    • Cine sunt oamenii de decizie din astfel de companii și cum funcționează: Marketing & comms professionals, agencies & type of agencies
    • Cine sunt jucătorii din industria sportului: cluburi private sau de stat, federații, evenimente și happening-uri (cupe, campionate, ligi), sportivi, furnizori de servicii conexe sportului
    • Media & canale de comunicare
    • Cum funcționează întreg ecosistemul?
  • 03

    Luni, 19 August 2024, ora 17:30

    Bugetarea și Gestionarea Financiară

    • Rolul bugetelor pentru jucătorii implicați în industria sporturilor
    • Din ce sunt formate bugetele de brand și care sunt diferențele dintre acestea
    • Costurile unei campanii de marketing sportiv și realizarea unui buget corect
      • Cum să eviți ajustările care depășesc resursele disponibile?
      • Marja maximă de +/- și cum să eviți depășirea bugetului?
      • Care sunt liniile de cost și cum se bugetează personalul uman implicat (cost / hour)?
      • Facturări și termene de plată
      • Cashflow
  • 04

    Luni, 26 August 2024, ora 17:30

    Campaniile

    • Cum se ajunge la o campanie sportivă care se vede la tv, în oraș sau pe social media?
    • Care este drumul și cum construim strategia pentru o campanie?
    • Cum realizăm cercetarea?
    • Brief și ce trebuie să conțină?
    • Debriefing
    • Propuneri creative
    • Propuneri de buget
    • Implementare
    • Adaptare
    • Raportare
    • Închiderea contabilă
    • Evaluarea succesului campaniei
  • 05

    Miercuri, 4 Septembrie 2024, ora 17:30

    Bugetul vs Creativitate

    • Evoluția pieței sporturilor în ultimii 10 ani
    • Bugete mari sau multă creativitate?
    • Cum să folosești creativitatea pentru a ajunge la consumatori?
    • Studiu de caz: Super Bowl - cazul ideal de buget mare și multă creativitate
    • Cum creștem prin creativitate revenue-ul business-urilor din zona de sport?
  • 06

    Luni, 9 Septembrie 2024, ora 17:30

    Echipa: Atleți, Lideri de Opinie, Endorseri, Influenceri

    • Cum lucrăm cu oamenii de ambele părți ale baricadei
    • Branduri:
      • Research endorsers
      • Briefing
      • Crearea de asset-uri: brand, endorser
      • Guidelines clare de creare de conținut
      • Templates: starting point pentru crearea de conținut
      • Contracte și livrabile
      • Timing de work & timing de performanță/relevanță
      • Short term activations & long term activations: plusuri și minusuri
      • Implementarea comunicării 360 - cum comunică brandul, cum comunică endorserul
    • Endorseri:
    • Branduri:
      • Cum să îți alegi partenerii de brand
      • Tipuri de branduri cu care se poate lucra: branduri care nu oferă nici o restricție ulterioară, branduri cu potențial de risc
      • Banii din surse etice
      • Risk management
      • Deliverables & own content team
      • Furnizori pentru a livra asset-urile de comunicare într-un mod care să necesite cât mai puțină intervenție de la brand/agenție
  • 07

    Luni, 9 Septembrie 2024, ora 17:30

    Câștigă primul meci: Pitch-ul

    • Ce este Pitching-ul: înțelegerea foarte bună a contextului și găsirea unui fir roșu între toate părțile implicate într-un proiect, sens și utilitate pentru public
    • THERE IS NO PERFECT PITCH… but:
      • Timing și oportunitate
      • Cunoașterea fenomenului aduce oportunități
      • Oportunitățile se transformă în ocazii de consum / vânzare / comunicare
      • Orice oportunitate poate fi transformată dintr-o nevoie (fie că vine de la brand sau de la partea sportivă) într-o soluție de business
    • Cel mai bun pitch este o idee: adaptată contextului, brandului, părții sportive, contextualizată la maximum, perspectivă clară de implementare și buget

    Format: mail cu 5 rânduri de text bine scris, argumentat și bugetat (ballpark).

  • 08

    Luni, 23 Septembrie 2024, ora 17:30

    Implementarea bate o idee genială

    • Caracteristicile industriei: o industrie relativ mică
    • Teorie vs. practică: oamenii vorbesc mult și foarte mult
    • Ce se întâmplă în spatele articolelor care vorbesc numai despre succes: discuțiile care nu ajung niciodată pe internet
    • Sunt clienți cu care majoritatea pieței nu vrea să mai lucreze. Cum să eviți lista neagră?
    • Sunt entități sportive cu care majoritatea pieței nu vrea să mai lucreze. Cum să eviți o altă listă neagră?
    • Cum să implementezi ceea ce ai planificat și agreat?
    • How to get things done:
      • Project management făcut azi, mâine, poimâine. Cum să ții evidența?
      • Task-uri din timp și deadline-uri rezonabile. Don’t overwork the team constantly
      • Line of approval: always approve before publishing
  • 09

    Luni, 30 Septembrie 2024, ora 17:30

    Canale de Comunicare & Audiență

    • Maparea audienței: Unde să o căutăm?
    • Cum producem conținut relevant?
    • Conținut în funcție de canalele de comunicare?
    • Este necesar conținutul adaptat fiecărui canal de comunicare?
    • Tipuri de canale de comunicare
  • 10

    Luni, 7 Octombrie 2024, ora 17:30

    Contractul

    • Workshop: 90 minute pentru a găsi o linie de business între participanții acestui curs, care se va concretiza într-un contract clar, livrabile, buget, termene de plată
    • Live collab proposition: încheierea unui contract

Înscrie-te la curs

Completează formularul de înregistrare și un consultant Skillab te va contacta cât de curând posibil pentru a-ți oferi mai multe informații despre conținut și taxa de participare.

Câmp obligatoriu
Află mai multe