Blog

Căutare

Izolați și epuizați: 5 strategii pentru a motiva angajații remote

Cum poți depăși dezavantajele muncii de la distanță

pm-cover-62f3c96ed356a764196284.jpg

Dezbaterea productivității angajaților care lucrează remote este una lungă, cu multe întrebări și puține concluzii. În ultimii ani, noua tendință a lucrului remote a luat amploare odată cu pandemia de Covid-19. Atât angajații, cât și companiile au realizat că productivitatea muncii nu este neapărat sinonimă cu prezența oamenilor la birou.

Multe cercetări arată că angajații remote lucrează mai consistent și mai eficient decât în formula clasică. Un studiu Stanford desfășurat pe o perioadă de 9 luni a ajuns la concluzia că productivitatea angajaților remote a fost cu 13% mai mare decât a colegilor de la birou. Acest lucru, spune studiul, a fost datorat posibilității de a lucra într-o atmosferă lipsită de interferențe.

Pe de altă parte, lucrul la distanță are și dezavantaje. Potrivit sondajului American Opportunity Survey realizat de McKinsey, aproximativ 55% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani cărora li s-a oferit opțiunea de a munci complet remote au spus că problemele de sănătate mintală au afectat capacitatea lor de a lucra eficient. De vină ar fi lipsa interacțiunilor sociale, izolarea și ștergerea granițelor dintre timpul liber și cel dedicat muncii.

Această dezbatere nu și-a găsit răspunsul, iar subiectul productivității scăzute sau ridicate a angajaților de la distanță rămâne, în continuare, într-o zonă gri. Însă motivația oamenilor depinde de mulți factori. Așadar, dacă dorești să îți păstrezi angajații fericiți și motivați, ia în considerare următoarele soluții.

Stabilește obiective de performanță 

Stabilirea obiectivelor poate cauza stres angajaților remote din cauza lipsei de structură și supraveghere. Așadar, este important să stabilești obiective clare și realiste cu angajații tăi și să aloci timpul potrivit pentru atingerea rezultatelor.  

De asemenea, este important să privești imaginea de ansamblu. Creează un plan de dezvoltare individuală (IDP) pentru fiecare angajat. Un IDP este un plan pe care fiecare angajat îl completează pentru a-l ajuta să își stabilească un traseu profesional într-un anumit interval de timp, de obicei un an. 

Planul este apoi revizuit și discutat de către management pentru a alinia obiectivele individuale cu obiectivele companiei. Scopul unui astfel de instrument este de a-i ajuta pe angajați să stabilească obiective realizabile și măsurabile. Fără obiective clar definite, angajații se pot simți pierduți și lipsiți de motivația necesară pentru a lucra mai productiv. 

Pune accent pe rezultat, nu pe deadline

Deși obiectivele clar stabilite pot fi eficiente, termenele limită pentru îndeplinirea acestora pot deveni ușor o sursă de stres, uneori inutil. Este important ca angajatorii să țină cont de faptul că fiecare persoană lucrează diferit.

De exemplu, anumiți angajați ar putea să se simtă mai înclinați să lucreze la ore târzii, când productivitatea lor este la cel mai înalt nivel, în timp ce alții ar putea avea performanțe mai bune în prima jumătate a zilei. Ce poți face este să cultivi o cultură internă care încurajează flexibilitatea în ceea ce privește sarcinile de lucru și se concentrează pe realizări, nu pe timpul alocat lor.

Introdu activități în echipă

Principala cauză care a dus la demotivarea angajaților remote a fost izolarea de mediul social. Oricât de convenabilă este munca de acasă, oamenilor le lipsește uneori socializarea.

Colaborarea îi ajută pe angajați să rămână conectați. Este util pentru o companie să ofere instrumentele potrivite pentru ca oamenii să poată lucra ușor în echipă chiar dacă nu sunt în același birou. În cazul în care angajații lucrează împreună la proiecte remote, instrumente precum Asana, Flowdock sau ProofHub îi pot ajuta să colaboreze de la distanță.

O altă strategie este planificarea de evenimente și discuții care nu au legătură cu sarcinile de serviciu. Unul dintre cele mai importante elemente care separă echipele la distanță de echipele interne sunt simplele discuții care au loc la muncă. Acestea se întâmplă atât de natural la birou încât oamenii nu le percep ca fiind esențiale, dar, de fapt, ele ajută foarte mult la înnodarea echipei.

Din fericire, se pot recrea aceste activități chiar și de la distanță și există câteva opțiuni pentru a facilita acest lucru. Una dintre ele este team building-ul într-un breakroom virtual. Acesta este o platformă unde membrii unei echipe se pot conecta în timpul pauzei de prânz, astfel încât să socializeze poate chiar mai bine decât într-un birou clasic. 

De exemplu, un instrument eficient este Escapely, o platformă de team-building folosită de numeroase companii precum Sony, Spotify, Amazon și multe altele. Platforma oferă o varietate de escape room-uri online în care angajații pot interacționa și în care își pot personaliza jocul, scenariul și experiența cu totul. Aceste activități în echipă le oferă angajaților de la companiile mici și mari posibilitatea de a socializa în afara mediului profesional și de a forma conexiuni.  

Recunoaște realizările angajaților

Recunoașterea meritelor este combustibil pentru motivație. Angajații remote au la fel de multă nevoie de feedback ca și colegii lor de la birou, iar gesturile simple, menite să le evidențieze realizările, pot fi de mare folos.

În instrumentul de comunicare folosit de echipă, poți utiliza canale speciale în care angajații să evidențieze realizările altor colegi și să se mențină motivați. O altă modalitate eficientă este organizarea de întâlniri 1:1 ale managementului cu angajații pentru a trece în revistă obiectivele pe care le-au atins.

Recomandat de citit:

build-preview-62eaad1e57c07624438414.jpg

Cum construiești o companie pentru care oamenii chiar vor să lucreze?

Citește

Stabilește cât mai puține întâlniri

Conceptul “less is more” poate fi aplicat și când vine vorba de timpul angajaților tăi. Un studiu recent realizat de Universitatea Cambridge a arătat că întâlnirile virtuale dese sunt calea sigură către pierderea productivității. Studiul descria ședințele ca fiind de “calitate scăzută” deoarece mulți dintre participanți făceau multitasking, trimiteau e-mailuri sau rezolvau cu totul alte probleme. Această abordare, explică autorii studiului, nu numai că scădea productivitatea întâlnirii, dar creștea nivelul de stres al echipei.

Odată cu adoptarea muncii de acasă, multe companii au încercat să compenseze timpul care nu este petrecut la birou prin organizarea mai multor întâlniri virtuale. Dar problema în acest caz este că întâlnirile nefolositoare pot consuma energia angajaților și îi pot face să se simtă epuizați fără a avea, însă, prea multe rezultate.

Ce poți face pentru a evita acest lucru este să te asiguri că fiecare întâlnire are o agendă clară și că nu conține informații care ar fi putut fi transmise printr-un simplu e-mail sau mesaj. De asemenea, poți concentra întâlnirile virtuale în anumite zile ale săptămânii, astfel încât, în celelalte, angajații să poată lucra neîntrerupt.  

Munca la distanță este un fenomen care nu pare că va dispărea prea curând. Dacă alegi să le oferi angajaților tăi posibilitatea de a lucra la distanță, fii pregătit să le oferi și încrederea ta. Când vine vorba de motivarea angajaților, cea mai rapidă cale este să demonstrezi că ai încredere că pot lucra eficient chiar dacă nu au un șef pe aproape. 

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!