Renunțarea la ecrane, citirea emoțiilor și "asigurarea inteligentă" | Skillab Business School
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

Renunțarea la ecrane, citirea emoțiilor și "asigurarea inteligentă"

Cum tehnologia schimbă realitatea: 8 tendințe.

image2-620120c91edca985907655.jpg

Cum va arăta viitorul și în ce măsură îți va plăcea schimbarea? Consultantul în inovare Peter Diamandis și jurnalistul Stephen Kotler vorbesc despre fețele progresului în cartea The Future Is Faster Than You Think. Autorii au cercetat tehnologiile moderne de zeci de ani și au prezis tendințele viitoare. Noi le-am notat pe cele mai interesante.

#1. Citirea emoțiilor

Mașinile învață să înțeleagă și să simuleze sentimentele. Expresiile faciale, gesturile, privirea, intonația, frecvența vorbirii sunt semnale pline de informații. Prin tehnologia „programării emoționale”, algoritmii de inteligență artificială pot învăța să interpreteze semnalele emoționale și să ia decizii în funcție de ele.

Un exemplu de astfel de tehnologie este platforma de recunoaștere a emoțiilor Afectiva, folosită deja în două domenii:

  • În marketing, unde oferă oportunitatea de a testa cât de persuasivă este o reclamă.
  • În gaming, unde ajustează, în timp real, jocurile video în funcție de emoțiile jucătorilor.

De exemplu, în Nevermind, tehnologia monitorizează semnele de anxietate și frică. Atunci când sistemul realizează că persoana este speriată, crește tensiunea, iar jocul devine mai dificil pentru a-i spori acestuia sentimentele negative. A fost numit de observatori "un atac de panică deghizat într-un joc"

Dar sensul jocului nu este să provoace teroare, ci, mai curând, să îi forțeze pe utilizatori să învețe să își controleze emoțiile negative. Să respire adânc atunci când se sperie, să se gândească la ceva plăcut când au în față o imagine îngrozitoare. "E un mod de a exersa gestionarea anxietății și a stresului și sperăm că aceste abilități vor putea fi folosite de jucători, la nevoie, în viața reală", a explicat fondatorul companiei care produce jocul într-un interviu pentru Polygon.

Lightwave a făcut un pas mai departe, oferind tehnologie pentru a urmări starea emoțională a unor grupuri întregi de oameni. Cisco a încercat-o deja când a organizat o competiție de startup-uri pentru cele mai bune prezentări și a evaluat reacția publicului.

#2. „Asigurare inteligentă”

Potrivit unui studiu realizat de McKinsey, până în 2030 numărul de angajați necesari să proceseze cererile de despăgubire va scădea cu 70–90%. Iar timpul alocat pentru analiza cererilor de despăgubire va fi redus de la câteva săptămâni la câteva minute. Transformări majore se conturează deja:

Riscul trece de la consumator la furnizorul de servicii

Ai nevoie de asigurare dacă conduci o mașină cu autopilot? De exemplu, Waymo emite automat o poliță pentru clienții care folosesc mașinile sale cu autopilot. Adaugă la acestea sistemele inteligente de control al traficului care sunt deja dezvoltate și vin cu noi reguli de asigurare și vei vedea un peisaj foarte diferit al transportului auto.

Imaginează-ți că mașina ta își pierde conexiunea 5G și se oprește în mijlocul drumului. Cine este vinovat? Producătorul de mașini, furnizorul de telecomunicații sau compania care deține sateliții și oferă conectivitate? Nu există șoferul pe această listă.

Clienții nu vor fi nevoiți să își asigure singuri mașinile. Prin urmare, compania de audit KPMG prezice că piața se poate micșora cu 60% până în 2040.

Inteligența artificială preia funcțiile companiilor de asigurări

Asigurarea colectivă câștigă popularitate. Clienții plătesc contribuții lunare la sistem și depun cereri de despăgubire, pe care apoi programul le poate aproba sau nu.

De exemplu, startup-ul Lemonade, printr-o aplicație mobilă, reunește grupuri mici de asigurați care contribuie la un singur fond. Algoritmul de inteligență artificială este responsabil pentru toate celelalte sarcini. Contribuțiile încep de la 4 euro / lună și, după cum promite compania, clientul poate încheia o asigurare în câteva secunde, iar, în caz de accident, primește despăgubirea în câteva minute.

Compania elvețiană Etherisc folosește un model similar prin vânzarea de „produse de asigurare personalizate” bazate pe blockchain-ul Ethereum. De exemplu, în cazul zborurilor cu avionul, pasagerul asigurat primește automat o despăgubire dacă zborul său a întârziat cu mai mult de 15 minute.

# 3. "Oamenii digitali" de la customer service

Business-urile se îndreaptă către excluderea oamenilor din sistemul de asistență pentru clienți. Unul dintre exemplele care deschid o fereastră către acest viitor este compania neo-zeeladeză Soul Machines. Pe baza inteligenței artificiale Watson a IBM, Soul Machines creează ceea ce compania numește "oamenii digitali", avatare realiste ale personalului de asistență cu care clienții pot interacționa într-un mod natural și intuitiv.

Personajele care îmbracă inteligența artificială sunt capabile de empatie așa că pot determina dorințele și dispoziția clienților în funcție de emoțiile pe care le afișează. Rezultatul este că 40% dintre conversațiile cu serviciul de asistență clienți se încheie fără implicarea unei persoane din partea companiei. Sistemul culege tot mai multe informații cu fiecare contact, astfel încât rata de succes este de așteptat să crească.

Producătorul de software Autodesk folosește avatarul AVA de la Soul Machines în produsele sale. Asistentul virtual este întotdeauna gata să calmeze clienții, să găsească cauza problemei și să o rezolve fără ca aceștia să aștepte prea mult pe linia de asistență tehnică.

La fel,  pentru compania financiară Daimler Financial Services, Soul Machines a dezvoltat avatarul Sarah care ajută clienții să rezolve trei dintre cele mai comune probleme: managementul finanțelor personale, leasingul și asigurarea auto.

#4. Căutare vizuală online în loc de mall-uri offline

Lumea noastră se transformă într-un mare mall, așa că centrele comerciale clasice sunt amenințate cu dispariția, scriu autorii. Prima versiune a acestei realități este extinderea capabilităților de căutare vizuală. Mai multe companii oferă deja asta. În urma colaborării dintre Snapchat și Amazon, poți îndrepta camera către un articol de interes și obține un link către acesta sau către un articol similar disponibil pentru vânzare.

Pinterest oferă instrumentul Shop the Look care etichetează fiecare obiect dintr-o fotografie. Îți place scaunul din poză? Fa click pe marcaj și site-ul va găsi un magazin de unde poți să cumperi produsul.

Google a creat sistemul Lens, care nu numai că descoperă de unde se cumpără anumite produse, ci oferă multe informații suplimentare. Poți afla tipul de plantă dintr-o grădină, rasa câinelui din parc sau istoria clădirii de pe stradă.

Aplicația IKEA AR îți permite să creezi o hartă a camerei și să obții o versiune digitală a acesteia. Poți experimenta diferite opțiuni de mobilier și poți plasa imediat o comandă pentru produsul cu designul de care ai nevoie.

#5.  Renunțarea la ecrane

Suntem obișnuiți să consumăm conținut de pe ecranele telefoanelor, tabletelor, calculatoarelor, dar fiecare dintre ele are o limitare. Gadget-urile de mici dimensiuni nu oferă o experiență prea plăcută pentru vizionarea unui film, de pildă, iar cele mari sunt lipsite de mobilitate.

Tehnologia realității augmentate, în schimb, poate oferi, deopotrivă, o experiență "plină", dar și portabilitate.Magic Leap lucrează pentru a face ochelarii AR cât mai confortabili și funcționali posibil. Iar startup-ul Mojo Vision și-a stabilit un obiectiv și mai ambițios de a dezvolta lentile de contact cu realitate augmentată. Aceasta va potrivi ecranul pe cornee și va proiecta imaginea direct pe retină, timp în care poate corecta și problemele de vedere.

Recomandat de citit:

build-preview-62eaad1e57c07624438414-min-64119f8d64f2e720745321.jpg

Cum construiești o companie pentru care oamenii chiar vor să lucreze?

Citește

# 6. Un medic virtual mereu la îndemână

Viitorul cu monitorizare constantă a sănătății și diagnosticare rapidă a afecțiunilor este tot mai aproape. Conform previziunilor Zion Market Research Group, industria sănătății mobile va fi o piață de 102 miliarde de dolari în acest an. Companiile care au stăpânit inteligența artificială și au acumulat cunoștințe de specialitate în analiza datelor vor schimba fața medicinei și vor crea noi standarde.

Ce progrese se fac acum:

  • Verily Life Science, divizia medicală a Alphabet, creează o gamă largă de senzori pentru monitorizarea în timp real a indicatorilor de sănătate - de la glicemie la biochimie. Proiectele companiei includ soluții de monitorizare pentru pacienții cu fibrilație atrială, dar și cercetări în domeniul bolilor autoimune.
  • Exo Imaging dezvoltă un tomograf cu ultrasunete 3D, la preț redus, îmbunătățit cu inteligență artificială. Acest dispozitiv portabil va permite monitorizarea oricăror procese din organism din confortul propriei case, de la vindecarea rănilor până la dezvoltarea fătului.
  • Startup-ul Openwater dezvoltă o alternativă portabilă la clasicul RMN. Echipamentul este o cască de imagistică medicală de mici dimensiuni și la costuri reduse, care ar urma să ajute bolnavii de afecțiuni neuropsihiatrice (depresie, anxietate, OCD, stres post-traumatic), Alzheimer, cancer sau accident vascular cerebral. 
  • Frontier Medical Devices oferă DxtER24 Final, o suită de senzori care monitorizează parametrii corpului și, cu ajutorul inteligenței artificiale, diagnostichează peste 50 de afecțiuni și afișează rezultatul într-o aplicație mobilă.
  • Inteligența artificială va putea recunoaște mai mult decât problemele fizice. Deja, Woebot lucrează în domeniul sănătății mintale – desfășoară sesiuni de terapie cognitiv-comportamentală pentru pacienții cu depresie prin intermediul aplicației Messenger de pe Facebook.

# 7. Imprimarea 3D în retail

Tehnologia imprimării 3D schimbă rapid felul în care înțelegem vânzările. Comerciantul american de papetărie Staples a lansat un serviciu care le permite clienților să trimită modelele 3D pe care le creează, iar angajații le imprimă 3D și le livrează. Sunt comandate figurine personalizate, jucării, obiecte decorative și diferite obiecte utile în casă, de la ghivece de flori la organizatoare pentru unelte. Prețurile variază de la câțiva dolari pentru obiectele mici până la câteva mii de dolari pentru cele mari și elaborate

La fel, Leroy Merlin și-a bazat un întreg concept comercial pe tehnologia 3D. A adus pe unele piețe Bricolab, o extensie a magazinului clasic de bricolaj unde clienții pot folosi imprimante 3D, routere CNC, tăietoare cu laser și plottere. Este un spațiu în care oamenii își pot testa ideile, pot crea obiecte noi, pot experimenta fără să facă investiții majore. Un soi de co-working pentru creativii DIY.

Cum va schimba tehnologia de imprimare 3D comerțul cu amănuntul:

  • Va scurta lanțurile de aprovizionare. Tot mai mulți comercianți cu amănuntul vor putea achiziționa materiale și își vor putea produce în mod independent mărfurile.
  • Va reduce deșeurile. Datorită preciziei tehnologiei, imprimarea 3D va reduce cantitatea de resturi rămase în urma producției.
  • Va încuraja personalizarea. Accentul se va pune pe produsele create de clienți pentru a se potrivi gusturilor și nevoilor acestora. Modelul va coexista cu producția în masă, astfel că oamenii vor avea, în final, mai multe opțiuni.

#8. Cabina de probă virtuală

Imaginează-ți că intri într-un magazin de haine, îți scanezi corpul, îți selectezi o ținută digitală și o „probezi”. În același timp, un asistent virtual din smartphone-ul tău te ajută să navighezi în gama celor mai recente colecții ale mărcilor tale preferate, iar apoi plătești pentru produsul care îți place prin intermediul aplicației.

Implementarea acestei inovații a început deja:

  • Scanările tridimensionale ale corpului sunt disponibile la anumite magazine Levi's și Bloomingdales, unde în cabine speciale poți obține o copie digitală exactă a propriei siluete.
  • Patru giganți concurează pentru titlul de cel mai popular asistent virtual din comerț: Alexa (Amazon), Google Assistant, Siri (Apple) și Tmall Genie (Alibaba).
  • În 2018, un cumpărător care folosea Amazon Alexa cheltuia mai mult decât un client care folosea serviciul standard de livrare Amazon Prime. Iar diferența nu este deloc de neglijat: 1.700 $ vs. 1.300 $.

Dacă ți-au plăcut aceste câteva idei extrase de noi aici, citește cartea The Future Is Faster Than You Think, de Peter Diamandis și Stephen Kotler, și explorează mai multe progrese din același registru. Lectură plăcută!

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!