Blog

Căutare

Renunțarea la ecrane, citirea emoțiilor și "asigurarea inteligentă"

Cum tehnologia schimbă realitatea: 8 tendințe.

image2-620120c91edca985907655.jpg

Inovația revoluționează retailul, publicitatea, divertismentul, asistența medicală, asigurările precum și multe alte industrii. În următoarele decenii, tot mai multe descoperiri tehnologice vor deveni masive, de la roboți de asistență pentru clienți până la „asigurare inteligentă”. Apariția lor în viața ta este doar o chestiune de timp.

Consultantul în inovare Peter Diamandis și jurnalistul Stephen Kotler vorbesc despre acest lucru în cartea The Future Is Faster Than You Think. Autorii au cercetat tehnologiile moderne de zeci de ani și au prezis tendințele viitoare.

Noi le-am notat pe cele mai interesante.

#1. Cumpărături digitale

Imaginează-ți că intri într-un magazin de îmbrăcăminte, iți scanezi corpul, selectezi modele digitale de ținute și le „probezi”. În același timp, un asistent virtual din smartphone-ul tău te ajută să navighezi în gama celor mai recente colecții ale mărcilor tale preferate, iar apoi plătești pentru produsul care îți place prin intermediul aplicației.

Tendințe spre aceste inovații moderne există deja:

  • Scanările tridimensionale ale corpului sunt disponibile la anumite magazine Levi's și Bloomingdales, unde în cabine speciale poți obține o copie digitală exactă a propriei siluete.
  • Patru giganți concurează pentru titlul de cel mai popular asistent virtual din comerț: Alexa (Amazon), Google Assistant, Siri (Apple) și Tmall Genie (Alibaba).
  • În 2018, un cumpărător care folosea Alexa cheltuia mai mult decât un utilizator standard de livrare Amazon Prime (1.700 USD VS 1.300 USD).
  • Nu doar Amazon renunță la casele tradiționale și consultanții. Startup-ul V7Labs ajută chiar și magazinele mici de vânzare cu condiția să treacă la un serviciu de servire online.

Potrivit estimărilor McKinsey, comercianții cu service online vor putea economisi de la 150 de miliarde de dolari la 380 de miliarde de dolari pe an datorită reducerii costurilor de personal până în 2025.

# 2. Suport digital robotizat

Business-urile se îndreaptă spre excluderea persoanei din sistemul de asistență pentru clienți. Unul dintre exemplele izbitoare este dezvoltarea companiei din Noua Zeelandă, Soul Machines.

Pe baza inteligenței artificiale Watson a IBM, organizația creează avatare realiste ale personalului de asistență. Sunt capabili de empatie, astfel încât pot determina dorințele și dispoziția clienților în funcție de emoțiile lor.

Datorită acestui fapt, 40% dintre conversații se termină pozitiv fără implicarea unei persoane din partea companiei. Sistemul culege mai multe informații cu fiecare contact, astfel încât rata de succes este de așteptat să crească.

Producătorul de software Autodesk folosește avatarul AVA de la Soul Machines în produsele sale. Asistentul virtual este întotdeauna gata să calmeze, să găsească cauza problemei și să o rezolve fără a fi nevoie de a aștepta prea mult pe linia de asistență tehnică.

Iar pentru compania financiară Daimler Financial Services, Soul Machines a dezvoltat avatarul Sarah. El ajută clienții să rezolve trei dintre cele mai comune probleme: managementul finanțelor personale, leasingul și asigurarea auto.

# 3. Imprimare 3D în retail

Tehnologia imprimării tridimensionale intră activ în vânzări. Și nu este vorba doar despre giganții pieței globale. De exemplu, comerciantul american de papetărie Staples a lansat un serviciu online care permite clienților să descarce modele pentru articolele pe care le doresc. Angajații Staples le imprimă 3D la birou și le livrează clienților.

Și Leroy Merlin, o companie franceză de bunuri pentru reparații și construcții, permite clienților să imprime ei înșiși în magazinul lor produse cu parametrii necesari.

Cum va schimba tehnologia de imprimare 3D comerțul cu amănuntul:

  • Va minimiza lanțurile de aprovizionare. Tot mai mulți comercianți cu amănuntul vor putea achiziționa materiale și vor putea produce în mod independent mărfuri în volumul necesar.
  • Va reduce deșeurile. Datorită preciziei tehnologiei, imprimarea 3D va reduce cantitatea de deșeuri de materiale necheltuite.
  • Va da un impuls produselor de design personalizat. Accentul se va pune pe produsele create de clienți pentru a se potrivi gusturilor și nevoilor acestora. Ingineria consumatorilor va deveni o procedură standard de operare.

#4. Căutare vizuală online în loc de mall-uri offline

Mărcile se pregătesc deja pentru realitatea punct-fix-buy. Lumea noastră se transformă într-un mare mall, așa că centrele comerciale clasice sunt amenințate cu dispariția, scriu autorii.

Prima versiune a acestei realități este extinderea capabilităților de căutare vizuală. Mai multe companii îl oferă deja în diferite formate.

Datorită colaborării dintre Snapchat și Amazon, poți îndrepta camera către un articol de interes și obține un link către acesta sau către un articol similar disponibil pentru vânzare.

Site-ul de găzduire foto Pinterest oferă un instrument Shop the Look care etichetează fiecare obiect dintr-o fotografie. Îți place scaunul din fotografie? Fa click pe marcaj și site-ul va găsi de unde poți să cumperi astfel de mobilier.

Google a creat sistemul Lens, care nu numai că determină de unde se cumpără anumite produse, ci și decodifică totul din jur. Poți afla tipul de plantă din patul de flori, rasa câinelui din parc sau istoria clădirii de pe stradă.

Aplicația IKEA AR îți permite să creezi o hartă a camerei și să obții o versiune digitală a acesteia. Poți experimenta diferite opțiuni de mobilier și poți plasa imediat o comandă pentru produsul cu designul de care ai nevoie.

#5. Inteligența artificială

Mașinile învață să înțeleagă și să simuleze sentimentele umane. Tehnologia „programării emoționale” îi ajută în acest sens. Expresiile faciale, gesturile, privirea, intonația, frecvența vorbirii sunt semnale saturate de informații. Odată ce ai învățat să le citești, le poți descifra și analiza eficient.

Un exemplu de astfel de tehnologie este platforma de recunoaștere a emoțiilor Afectiva. Este folosită în două domenii:

  • În marketing - oferă o oportunitate de a testa persuasivitatea emoțională a unei reclame.
  • În gaming - permite să ajustezi jocuri online.

De exemplu, în Nevermind, tehnologia monitorizează semnele de anxietate și frică pe baza expresiilor faciale ale jucătorilor. Când sistemul realizează că persoana este speriată, crește tensiunea și dă sarcini mai dificile pentru a spori sentimentele.

Lightwave a făcut un pas mai departe, oferind tehnologie pentru a urmări starea emoțională a unor grupuri întregi de oameni. Cisco a încercat-o deja când a organizat o competiție de startup pentru cele mai bune prezentări și a evaluat reacția publicului.

# 6. Un medic virtual la îndemâna ta

Viitorul cu monitorizare constantă a sănătății și diagnosticare rapidă devine din ce în ce mai real. Conform previziunilor Zion Market Research Group, sectorul sănătății mobile se va transforma într-o piață de 102 miliarde de dolari în 2022. Companiile care au stăpânit programarea emoțională și au acumulat cunoștințe de specialitate în analiza datelor vor avea succes.

Ce lucrări se fac deja astăzi:

  • Verily Life Science, divizia medicală a Alphabet, creează o gamă largă de senzori pentru monitorizarea indicatorilor de sănătate - de la glicemia la biochimie.
  • Exo Imaging dezvoltă un tomograf cu ultrasunete 3D, la preț redus, îmbunătățit cu inteligență artificială. Acest dispozitiv portabil va permite monitorizarea oricăror procese din organism din confortul propriei case, de la vindecarea rănilor până la dezvoltarea fătului.
  • Startup-ul Openwater dezvoltă un analog portabil al RMN. Dezvoltatorii transformă cele mai sofisticate echipamente medicale în valoare de milioane de dolari într-un dispozitiv mobil pentru scanare accesibilă și rapidă.
  • Frontier Medical Devices oferă DxtER24 Final, o suită de senzori care monitorizează parametrii corpului și transmit AI. DxtER24 diagnostichează peste 50 de boli comune și afișează rezultatul într-o aplicație mobilă.

AI va putea recunoaște mai mult decât problemele fizice. Deja, Woebot lucrează în domeniul sănătății mintale – desfășoară sesiuni de terapie cognitiv-comportamentală pentru pacienții cu depresie prin intermediul aplicației Messenger de pe Facebook.

#7. „Asigurare inteligentă”

Potrivit unui studiu realizat de McKinsey, până în 2030 numărul de angajați necesari să proceseze cererile de asigurare va scădea cu 70–90%. Iar timpul alocat pentru analiza cererilor va fi redus de la săptămâni la minute.

Transformări majore sunt conturate în domeniu:

Riscul trece de la consumator la furnizorul de servicii

Ai nevoie de asigurare auto dacă conduci o mașină cu auto pilot? De exemplu, Waymo emite automat o politică pentru clienții care folosesc mașinile sale cu auto pilot. Adăuga la acestea sistemele inteligente de control al traficului care sunt deja dezvoltate și vin cu noi reguli de asigurare.

Imaginează-ți că mașina ta își pierde conexiunea 5G și se oprește în mijlocul drumului. Cine este vinovat? Producătorul de mașini, furnizorul de telecomunicații sau compania care deține sateliții și oferă conectivitate? Nu există șoferul pe această listă.

Clienții nu vor fi nevoiți să își asigure singuri mașinile. Prin urmare, compania de audit KPMG prezice că piața se poate micșora cu 60% până în 2040.

Rolul companiei de asigurări trece la botul AI

Asigurarea colectivă câștigă popularitate. Funcția de organizare este îndeplinită de o aplicație conectată la baza de date AI robot. Clienții plătesc contribuții la sistem și depun cereri, pe care apoi AI le poate aproba sau nu.

De exemplu, startup-ul Lemonade, printr-o aplicație mobilă, reunește grupuri mici de asigurați care contribuie la un singur fond. Algoritmul de AI este responsabil pentru toate celelalte sarcini. Poți încheia o asigurare în aplicația mobilă în 1,5 minute și primești rambursarea banilor înapoi.

Compania elvețiană Etherisc folosește un model similar prin vânzarea de „produse de asigurare personalizate” bazate pe blockchain-ul Ethereum. De exemplu, în cazul zborurilor întârziate și anulate, clientul încheie un contract printr-un card de credit și primește automat o rambursare în cazul în care zborul său este întârziat cu mai mult de 15 minute.

#8.  Începutul renunțării la ecrane

Suntem obișnuiți să consumăm conținut de pe ecranele telefoanelor, tabletelor, monitoarelor. Dar fiecare dintre ele are o limitare: gadget-urile mici nu transmit plenitudinea conținutului, iar cele mari sunt lipsite de mobilitate.

Tehnologia realității augmentate este o altă problemă. Odată cu utilizarea sa masivă, va începe respingerea ecranelor.

Magic Leap lucrează pentru a face ochelarii AR cât mai confortabili și funcționali posibil. Iar startup-ul Mojo Vision și-a stabilit un obiectiv și mai ambițios de a dezvolta lentile de contact cu realitate augmentată. Aceasta va potrivi ecranul pe cornee și va proiecta imaginea pe retină.

Dacă ți-au plăcut aceste câteva idei extrase de noi aici, citește cartea The Future Is Faster Than You Think, de Peter Diamandis și Stephen Kotler, și explorează mai multe altele din același registru. Lectură plăcută!

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!