Chat GPT, scrie-mi 1000 de postări pentru social media | Skillab Business School
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

content

Chat GPT, scrie-mi 1000 de postări pentru social media

Nu trebuie să îi spui “te rog”. Dar trebui să știi ce să ceri

cover-6477095cae38c050096316-min-64885daeeb8a1044260402.jpg

Probabil că ești deja obișnuit să vezi că în locul în care lucrezi apar colegi noi. Ar trebui să fie o veste bună. Recent însă, a apărut un coleg… ușor diferit. Deși toată lumea vorbește despre el, nu e vreo vedetă. Ba chiar vine cu costuri minimale, de nici 30 de dolari lunar. Scrie rapid, pe orice subiect și nu refuză aproape niciun task. 

Nu produce texte extraordinare, dar scrie și rescrie indiferent câte modificări îi ceri. Uneori poate fi destul de mecanic în exprimare, însă livrează la timp și, mai ales, la orice oră. 

Este vorba despre ChatGPT și indiferent dacă lucrezi în publicitate, ești specialist în marketing, freelancer sau antreprenor ar trebui să îl cunoști. Are multe de oferit, dar și multe lucruri la care nu se pricepe. “Încă” este asteriscul de care are nevoie orice enunțare a unei funcții pe care Chat GPT nu o are, pentru că proiectul Open AI în care Microsoft a investit deja peste 10 miliarde de dolari se dezvoltă în continuare pentru a elimina cât mai multe elemente de pe lista “nu poate să…”.

Integrarea lui Chat GPT în crearea de conținut pentru social media nu este nicidecum obligatorie, însă merită luată în calcul. Utilizat corect, poate să aducă o economie semnificativă de timp. În plus, nu este doar un chatbot, ci și un bun partener atunci când îți propui să “sapi” după idei de subiecte. 

Cum îl pui pe Chat GPT la treabă

La aproape șase luni de la momentul în care a devenit cu adevărat cunoscut în online, Chat GPT are peste 100 de milioane de utilizatori pe un site care, lunar, contabilizează aproximativ 1.8 miliarde de vizite. 

“Relația” cu Chat GPT trebuie văzută ca relația pe care o ai cu orice persoană cu care lucrezi și de la care ai nevoie de ceva: acea persoană trebuie să aibă cât mai multe informații pentru a înțelege nevoile tale și pentru a-ți livra un produs cât mai apropiat de ceea ce îți doreai tu. 

Dacă informațiile sunt puține, vei primi un răspuns tern. Se întâmplă acest lucru atunci când lucrezi cu oameni, dar și când lucrezi cu Chat GPT. Tocmai de aceea există anumite lucruri de care e bine să ții cont când vrei, de exemplu, ca programul să te ajute să scrii trei texte de care ai nevoie pentru evenimentul de lansare al unui laptop nou produs de o companie cu care lucrezi.

  1. Specifică tonul și scopul textului. Poate fi vorba despre un ton formal sau informal, informativ sau persuasiv
  2. Menționează formatul de care ai nevoie. Poți obține texte sub formă de listă, tutorial, ghid sau dialog și orice alt format care ți se pare potrivit pentru social media
  3. Definește audiența vizată de textul la care lucrezi
  4. Explică perspectiva din care textul trebuie scris și pe care o vrei utilizată în text. Poate fi un text scris din perspectiva unui expert sau a unui client
  5. Precizează stilul în care vrei ca textul să fie scris. Poți chiar sugera un stil asociat unei producții TV, ca de exemplu “scrie un text de satiră în stilul lui Jerry Seinfeld” sau “scrie un text în stilul publicației The Onion”
  6. Include orice informație de context care ar putea fi relevantă. Ca de exemplu, detalii tehnice despre acel laptop
  7. Adaugă lista de cuvinte-cheie și termeni specifici care nu ar trebui să lipsească din textul final. De exemplu, cuvinte care au legătură cu identitatea brandului sau specificații care diferențiază produsul pe piață
  8. Stabilește care sunt limitările acelui text în termeni de dimensiuni. Câte cuvinte vrei să aibă, câte caractere sau câte minute atunci când el va fi citit
  9. Include solicitări de exemple relevante, date statistice sau citate
  10. Menționează subiecte care nu ar trebuie abordate. Exemplu: “Scrie un text de 100 de cuvinte despre Volkswagen fără a aborda subiectul «Dieselgate»”

Este important să înțelegi că nu vei obține un răspuns excelent din prima încercare. Atunci când folosești un motor de căutare precum Google pentru a găsi informații, nu ar trebui niciodată să te oprești la primul rezultat de pe prima pagina. Principiul rămâne valabil și în cazul Chat GPT, care va da răspunsuri tot mai bune pe măsură ce pui întrebări mai bine țintite. 

Chat GPT este de ajutor și în situațiile în care ai un plan de social media și vrei să îl testezi sau să îl completezi. Dacă este vorba despre o lansare de laptop, trebuie să știi ce tipuri de postări trebuie să faci. Într-o astfel de situație ar putea fi utilă o strategie cu trei postări: una înainte de lansare, una în timpul lansării și una după lansare.

Chatbot-ul poate genera modalități de construire a acestei strategii de comunicare. Ulterior, specialistul trebuie să compare propria expertiză cu sugestiile venite din partea inteligenței artificiale. Mixul dintre cele două poate aduce un plus de creativitate. 

Conținut personalizat, chiar dacă este artificial

Una dintre cele mai mari temeri atunci când vine despre integrarea lui Chat GPT în procese creative de scriere este că rezultatul final va fi un text mediocru, lipsit de orice sclipire. Complet justificat, în condițiile în care răspunsurile produse în acest moment de inteligența artificială au la bază conținut deja existent. Prin urmare, lăsat de unul singur la masa de lucru, Chat GPT nu va inova. 

Însă tocmai aici intervine specialistul în social media, care în relația cu Chat GPT nu este un simplu utilizator. Controlul este în mâinile celui care dă instrucțiunile și rolul său este de a ghida inteligența artificială către cele mai bune răspunsuri. Altfel spus, punând întrebări și oferind nuanțe poți avea conținut personalizat.

A lucra cu Chat GPT nu echivalează cu momentul în care te deconectezi de la lumea creativității și de la definiția acestei noțiuni. Ba dimpotrivă. La urma urmei, creativitatea presupune să găsești o soluție alternativă pentru o situație care are deja cel puțin o soluție. 

Greșim atunci când asociem creativitatea doar cu artiștii, pictorii sau muzicienii, iar în relația cu Chat GPT ești creativ atunci când te gândești la toate întrebările care te pot ajuta să obții de la el un produs mai bun și când reușești să identifici cât mai multe nuanțe. Asta pentru că el doar răspunde. 

“Nu încă”-urile lui Chat GPT

Când te afli într-un oraș complet străin și ești conștient că între tine și cei din jurul tău există cel puțin o barieră lingvistică ce ar putea influența calitatea comunicării, cel mai util ar fi să verifici din mai multe surse atunci când ceri, de exemplu, indicații de orientare. 

Deși Chat GPT înțelege cele mai multe dintre limbile în care i-ai putea pune întrebări, răspunsurile lui pot conține erori. Se întâmplă acest lucru pentru că chatbot-ul sintetizează informațiile existente în online, iar în online există și informații false care pot ajunge în rezultatele oferite de Chat GPT. De asemenea, din aceste răspunsuri pot lipsi nuanțe importante sau detalii de context. 

Tocmai de aceea e util să mai faci o căutare pe internet sau să te consulți cu alte persoane și alți specialiști. Nu ar trebui să rămâi doar în lumea internetului și nici să uiți că, în această colaborare în care tu ești specialistul iar colaboratorul tău este Chat GPT, tu funcționezi ca un filtru pentru informațiile pe care le utilizezi.

Utilizarea excesivă a soft-ului, fără a exista intervenție umană, poate fi și calea sigură către mediocritate în scris. 

În plus, Chat GPT are tendința de a duce textele într-o zonă neutră și cuminte. Prea cuminte, uneori. Nu va identifica nuanțe de unul singur și, dacă nu îi este cerut acest lucru, nu va putea integra elemente de umor sau context. Adică acel ceva care diferențiază un text ce vinde de un text a cărui singură calitate este să existe în marea de conținut de pe internet. 

Deloc neglijabilă este componenta etică a utilizării Chat GPT, iar principalul risc este cel al încălcării legislației drepturilor de autor. Tocmai de aceea, până când vor apărea norme după care utilizatorii Chat GPT să se ghideze, depinde de fiecare dintre noi să fim responsabili atunci când construim texte folosind inteligența artificială. 

Recomandat de citit:

preview-647714cf64e43060620871.png

TikTok: A venit vremea brandurilor autentice

Citește

Chat GPT, la masa evaluării

Faptul că poate fi folosit gratuit nu este un argument care să susțină ideea că Chat GPT este perfect și ar trebui folosit oriunde, pentru orice tip de conținut social media sau de către oricine. 

Utilizarea lui implică totuși un efort, mai ales din partea celor care nu sunt tocmai entuziasmați de testarea noilor tehnologii. Totuși, odată ce a fost luată decizia de integrare a lui Chat GPT în fluxurile creative, evaluarea rezultatelor lui trebuie făcută (aproape) la fel ca în cazul unui alt colaborator uman. 

Pentru a înțelege dacă utilizarea lui Chat GPT este cu adevărat benefică, este necesară cel puțin o săptămână de “contract”, iar la final o măsurare a diferențelor. Utilizarea acestui chatbot ar trebui să aducă economie de timp și mai multă eficiență, însă până la cifre, este necesar să faci comparațiile corecte, între sarcini pentru postări similare, care au avut scopuri similare și aceleași bugete de promovare.

Utilizarea Chat GPT în scrierea de conținut pentru social media nu este nicidecum un drum în linie dreaptă către conținut anost. Lipsa nuanțelor și a întrebărilor inteligente, da. Să lucrezi cu acest soft te va forța să faci lucrurile altfel și să te întrebi constant dacă ai obținut cele mai bune răspunsuri de la o tehnologie care are toate răspunsurile.

Și nu, după ce ai intrat pe platformă nu trebuie să spui “Salut, Chat GPT!” și nici nu e nevoie de “te rog” pentru solicitările pe care le faci. Dar le poți totuși utiliza pentru că, la fel ca în cazul dezvoltării abilității de a întreba mai bine, îți vei crea reflexe mai sănătoase.

Denisa Vlăduță, lectorul cursului Skillab "Social Media Marketing", este Regional Social Media Manager în cadrul MRM și coordonator Microsoft pentru proiecte interne și social media communication pentru Europa Centrală și de Est. Are experiență în social media și digital marketing în trei agenții de publicitate de top din România și a fost Social Media Manager pentru mai mult de 30 de branduri din FMCG, banking, tobacco și arts & entertainment.

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!