5 semne că e timpul să îți dai demisia | Skillab Business School
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

content

5 semne că e timpul să îți dai demisia

Decizia unei schimbări profesionale nu e niciodată ușoară. Dar uneori e necesară

frame-3644-6454e0517b15d570773027-min-64a8120ca459e024312853.jpg

Cum definești nemulțumirea la locul de muncă când nu îți e foarte clar cum arată mulțumirea? Cum poți face diferența dintre un moment de epuizare ce poate fi rezolvat cu o scurtă vacanță sau nevoia de o pauză mai … permanentă? 

Un expert de la Harvard Business Review vine cu un răspuns simplu: locul de muncă ar trebui să te învigoreze și să îți îmbogățească viața profesională, nu să te epuizeze constant. Iar în comparație cu alte aspecte precum salariul și beneficiile, respectul, încrederea și autonomia ar trebui să fie prioritare atunci când măsori cât de mulțumit ești la un job.

Într-adevăr, aceste beneficii abstracte sunt greu de măsurat, în schimb salariul, bonusurile de masă și zilele de concediu sunt stimuli concreți. Însă lipsa lor îți poate afecta motivația, creativitatea și capacitatea de a colabora cu ceilalți. Așadar, cum îți dai seama că a venit momentul să îți dai demisia?

Lipsa oportunităților. Ian Siegel, CEO la ZipRecruiter, spune că o oportunitate de promovare ar trebui să apară o dată la trei ani.

Promovările depind de mulți factori precum învățarea, productivitatea, capacitatea de a prelua sarcini suplimentare, dar și modificările din structura companiei. Însă lipsa posibilității de avansare chiar și atunci când depun toate eforturile îi împinge pe mulți angajați să își reevalueze parcursul profesional.

Când un angajat simte că meritele nu îi sunt recunoscute și că a primit tot ce se putea de la o companie, va căuta oportunități de a se dezvolta și de a câștiga mai mult la un alt angajator.

Totuși, lipsa promovării nu înseamnă neapărat și o lipsă de recunoaștere. În cazul în care iei în considerare demisionarea din acest motiv, poartă o discuție cu managerul în care să explici că munca depusă depășește responsabilitățile poziției actuale. Este foarte posibil ca în anumite cazuri, managerul să nu își dea seama că e timpul pentru o promovare, iar acest lucru să se schimbe.

Lipsa motivației. Deși este normal să nu te simți entuziasmat în fiecare zi la serviciu și să nu simți un tsunami de energie cu fiecare task încheiat, o lipsă constantă a motivației poate fi un semnal de alarmă. Dacă simți că productivitatea ta este forțată și nu te mai pasionează niciun aspect al jobului, ar trebui să evaluezi ce factori îți influențează starea.

Demotivarea poate apărea din cauza supraîncărcării, a lipsei de comunicare cu alți angajați sau lipsei de autonomie și apreciere. Poate apărea însă și din cauza unei incompatibilități dintre abilitățile tale și cerințele jobului. 

Analizează ce anume îți provoacă acest sentiment și încearcă să îți dai seama dacă mai pot fi găsite soluții la actualul loc de muncă sau singura scăpare e demisia.

Lipsa echilibrului. Pentru cei mai mulți dintre noi, într-o lume ideală, viața profesională și viața personală ar fi doi factori care operează separat. 72% dintre persoanele intervievate într-un studiu publicat de Statista au mărturisit că acest echilibru este un aspect important pe care îl iau în considerare când aleg un job. 

Și deși mulți angajați speră la o separare totală, puțini sunt cei ce reușesc să păstreze o demarcație clară. Dacă aduci munca acasă cu tine, dacă nu ai o delimitare clară între timpul liber și timpul petrecut la serviciu, sau dacă nu prioritizezi suficient sarcinile jobului, atunci toate aceste lucruri îți pot afecta performanța și gradul de mulțumire. 

Încearcă să stabilești ce factori creează acest dezechilibru. În cazul în care problema vine de la tendința de a te suprasolicita, acest lucru se poate rezolva cu impunerea unor limite clare. Însă dacă lipsa limitelor provine din cultura organizațională, poate fi un semn că ai nevoie de o schimbare.

Lipsa susținerii. Deși se consideră că salariul este principalul motiv pentru care angajații aleg să demisioneze, în multe cazuri decizia este declanșată de un management slab. Un studiu realizat de Flexjobs arată că în 2022, 56% dintre respondenți și-au părăsit locul de muncă din cauza conflictelor cu managerii.

Relația cu managerii și liderii joacă un rol important în viețile angajaților. Dacă un angajat simte că nu primește înțelegerea, resursele și susținerea necesare pentru a avea rezultate bune, nemulțumirile pot escalada până în punctul demisionării.

Analizează ce anume provoacă sentimentele de frustrare față de management, cu ce fel de lider ai de-a face și dacă există sau nu soluții pentru rezolvarea conflictului.

Recomandat de citit:

preview-min-6448d68d53220119954781.jpg

8 întrebări pe care le vei primi la interviul de angajare

Citește

Lipsa entuziasmului. Câteodată cel mai bun semn este și cel mai simplu: vrei să pleci. Pasiunea pentru o profesie nu este constantă, iar jobul care te entuziasma la început de carieră poate deveni motivul pentru care îți este greu să te ridici din pat dimineața. Dorința de o schimbare poate fi și nevoia de o schimbare.

Tot experții de la Harvard Business Review spun că dacă nu mai ești pasionat de ceea ce faci, ar trebui să pleci, dar nu înainte de a stabili ce te poate pasiona în viitor.

Partea bună atunci când demisionezi de la un loc de muncă este că nu știi ce oportunități noi te așteaptă în viitor. Partea proastă? Nu știi ce oportunități te așteaptă în viitor. Însă dacă rămâi într-o situație care nu te mulțumește, nici nu vei fi cu un pas mai aproape de o carieră mai bună.

Mulți oameni au avut succes abia după ce au fost concediați sau au demisionat de la locul de muncă. Printre ei și Thomas Edison care înainte să își dedice tot timpul experimentelor sale, lucra ca operator la Western Union, ori J.K. Rowling care și-a început cariera ca secretară.

Și chiar dacă exemplele pot părea extreme, iar cei mai mulți dintre noi nu vom intra în istorie grație invențiilor, ori cărților publicate, pierderea pasiunii este scurtătura către o carieră lipsită de sens și satisfacție. Dar mai multe despre cum renunțarea cu un scop îți poate aduce împlinire profesională poți afla și din acest TedTalk.

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!