Blog

Căutare

Cum să câștigi jocul SEO cu ajutorul inteligenței artificiale

Inteligența artificială o completează pe cea naturală în crearea de conținut

roboto-cover-6343da8dd4a7f614965513.png

De prea multe ori, am petrecut timp uitându-mă către o coală albă sau un ecran gol, fără să îndrăznesc să scriu primul cuvânt. Cel mai important. Cel care dă tonul și setează linia ideilor pe care vreau să le exprim. Și nici cu ultimul paragraf nu mi-e rușine. Încheierea unui text poate fi, uneori, la fel de grea ca o despărțire. 

De fapt, totul era în mintea mea, aveam nevoie doar de un impuls ca să sar peste obstacolul numit „writer’s block”. Și sunt convins că nu sunt singur. Și că asta li se întâmplă tuturor celor care încă mai sunt, știți voi, oameni. 

Dacă sunteți ca majoritatea oamenilor, expresia "inteligență artificială" evocă probabil imagini ale unui viitor robotizat în care mașinile au preluat multe dintre sarcinile îndeplinite în prezent de ființele umane. 

Deși este adevărat că AI este capabilă să îndeplinească multe sarcini foarte complexe, poate fi utilizată și pentru a îndeplini task-urile de zi cu zi - inclusiv optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO). De fapt, instrumentele AI pot fi un plus valoros pentru orice strategie SEO. 

Am aruncat o privire asupra modului în care puteți folosi inteligența artificială pentru a crea conținut optimizat SEO, alături de Ioana Văcărașu, Content Manager Zitec și lectorul cursului Skillab SEO Specialist.

“Blocajul scriitorului este un sindrom care se întâmplă în două puncte, cel puțin așa cum am experimentat eu”, spune Ioana. „Momentul zero în care te apuci să scrii și te uiți la pagina albă; scrii cu stângăcie primele cuvinte, mai mult sau mai puțin inspirate, neștiind care va fi, la final, rezultatul. 

Și apoi mai există momentul în care ai senzația că ai exploatat nișa atât de mult încât ai impresia că ai epuizat toate subiectele posibile, că s-a scris deja peste tot despre ceea ce vrei tu să scrii și nu mai poți găsi un unghi nou. Și, deci, nu mai vezi ce anume ai putea să mai scrii care să fie folositor cuiva din online. 

Acum, însă, at a press of a button, putem să cerem ajutorul unui instrument al cărui unic scop este să ajute copywriterii, content writerii, autorii, scriitorii, jurnaliștii și toate variațiile posibile de meserii ale cuvintelor. Doar că tu, ca om și specialist, trebuie să vii cu know-how-ul tău la masa unde ia naștere conținutul.”

Din fericire, există acum mai multe instrumente de cercetare a cuvintelor cheie și generare de text, alimentate de AI, care pot face procesul mult mai ușor. În primul rând, un asistent cu inteligență artificială vă poate ajuta să economisiți timp prin automatizarea unor sarcini care, altfel, ar fi făcute manual. 

De exemplu, puteți folosi un instrument de AI pentru a vă ajuta să adunați date și să le compilați într-un conținut de calitate. Practic, faci mai mult folosind mai puține resurse. 

„Aceste tool-uri scrape-uiesc, răzuiesc internetul, colectează informații despre subiectul pe care tu îl soliciți. Tool-urile iau informațiile din mai multe surse, le pun împreună și îți dau un conținut nou care nu s-a mai scris până astăzi în felul acela”, spune Ioana. 

AI vă poate ajuta, de asemenea, să vă îmbunătățiți rezultatele în Google. Analizând datele mai rapid și mai precis decât o poate face un om, AI vă poate ajuta să identificați modele și tendințe pe care altfel nu le-ați fi observat. Acest lucru poate fi deosebit de util atunci când vine vorba de link-building sau de identificarea oportunităților de guest blogging.

Iar integrarea acestor tool-uri în workflow-ul unui autor vine natural, în opinia Ioanei. “Mai întâi te informează, îți fac un brief, îți fac o structură a textului care deja îți arată din start ce ai nevoie. Și tu, din momentul acela, ca scriitor educat, cu experiență, poți deja să înțelegi și să selectezi informațiile. Și când te apuci să scrii, știi deja pentru cine scrii, cum scrii, ce format alegi.” 

Generatoarele de text pot prelua tonul indicat de utilizator și scriu ținând cont de o anumită audiență țintă. Pot, de pildă, să genereze un articol despre marketing, scris într-un ton prietenos și țintit către tinerii antreprenori care vor să învețe marketing digital. 

Există și instrumente de verificare gramaticală care vă pot ajuta să identificați erorile din textul furnizat și vă sugerează corecții. Uneltele AI pot, de asemenea, parafraza un text astfel încât acesta să fie mai clar și mai concis. 

Jasper este, poate, cel mai popular și mai avansat generator de conținut. Printre superputerile sale, care îl fac atât de căutat, este faptul că are peste 50 de șabloane de copywriting în 25 de limbi, inclusiv limba română. Aproape orice tip de content poate fi creat cu ajutorul Jasper, de la postări de blog, la reclame, rapoarte, e-mailuri, postări pentru social media și chiar părți specifice dintr-un articol. 

Grammarly este un instrument de verificare ortografică și gramaticală care poate fi utilizat în orice editor de text. Și el este un tool foarte popular și pe bună dreptate; este precis, ușor de utilizat și, cel mai important, varianta de bază este gratuită. 

După ce instalați pluginul Grammarly, pur și simplu începeți să tastați, iar Grammarly va evidenția erorile din textul dumneavoastră. Puteți apoi să dați click pe eroare pentru a vedea sugestia lui Grammarly despre cum să o corectați. Din păcate însă, tool-ul este disponibil momentan doar pentru texte în limba engleză. 

Quillbot este un instrument de inteligență artificială care vă ajută să rescrieți sau să parafrazați textul articolelor astfel încât acestea să fie mai clare. Face acest lucru prin înlocuirea cuvintelor cu sinonime și prin rearanjarea propozițiilor. Pentru a utiliza Quillbot, pur și simplu introduceți textul pe care doriți să îl rescrieți în căsuța prevăzută. Apoi faceți clic pe butonul "Rewrite" și așteptați ca Quillbot să genereze o nouă versiune a textului dumneavoastră. 

După ce a terminat, citiți noul text și asigurați-vă că are sens. În caz contrar, dați pur și simplu clic pe butonul "Rewrite" din nou până când sunteți mulțumit de rezultate. Țineți cont de faptul că Quillbot nu va reuși întotdeauna să facă lucrurile corect, așa că nu vă temeți să efectuați modificări dumneavoastră dacă este necesar. 

Frase.io este un alt generator de conținut care, însă, poate fi integrat cu Google Search Console și poate ajuta în etapa de căutare a cuvintelor cheie și elaborare a unui brief de articol optimizat SEO. Ca și Jasper, vine la pachet cu mai multe șabloane: tutoriale, ghiduri, recenzii de produs, comparații, texte explicative și multe altele. 

Ultimul, dar nu cel din urmă, este Copy.ai, un instrument cu inteligență artificială care poate genera orice tip de text, de la articole și newslettere până la scrisori de intenție și anunțuri de angajare. Este disponibil în peste 25 de limbi, printre care și limba română. 

Vă poate ajuta, de asemenea, să vă îmbunătățiți stilul de scriere, făcându-vă sugestii despre cum să reformulați anumite fraze sau propoziții. Nu trebuie decât să tastați sau să copiați textul, iar el îl va scana și va face recomandări despre cum să-l îmbunătățiți. 

Însă “nimeni nu poate scrie în locul tău”, spune Ioana Văcărașu. Un astfel de instrument nu este atotputernic, are limitări. Sau, cu alte cuvinte, te ajută dar nu-ți bagă în traistă. 

„Creativitatea umană și modul în care noi facem legături complexe nu pot fi înlocuite. Tool-ul îmi dă un text complet, doar că eu, mai departe, pentru ca textul ăla să fie relevant și să fie indexabil, îl îmbunătățesc. Aduc elementul de originalitate către care mă bucur atât de mult că ne îndreptăm astăzi. Internetul e plin de conținut, dar cu ce ești tu relevant?” 

Cu toții ne dorim să fim scriitori mai buni. Fie că scriem pentru muncă sau pentru distracție, putem folosi întotdeauna un pic de ajutor pentru a ne face scrisul mai eficient, mai atractiv și fără erori. Iar asistenții cu inteligență artificială se perfecționează pe zi ce trece și pot ajuta la crearea unor texte mai bune, mai repede și, mai ales, care să genereze mai mult trafic organic. 

Însă producătorii de conținut nu au de ce să se simtă amenințați de o cucerire a lumii lor de către mașini, este de părere Ioana Văcărașu. Ci să se bucure de această lume nouă care se deschide în fața lor, ca un dopaj al minții. 

“Viitorul va fi în continuare al oamenilor cu expertiză, strategie, care se vor ajuta de tool-uri ca să înțeleagă mai bine nevoile utilizatorilor și să își rafineze tot mai mult competențele și înțelegerea despre cum pot crea conținut care să fie valoros. Ca în orice industrie, frica se instalează doar acolo unde nu există dorință de a învăța și persevera. Nimic nu poate înlocui talentul, creativitatea, dar mai cu seamă munca. ”

Dacă încă nu folosești instrumente AI pentru a accelera procesele de scriere, acum este momentul să experimentezi. Te pot ajuta să economisești timp, să îți îmbunătățești rezultatele și să îți scalezi eforturile, pentru a rămâne mereu cu un pas în fața concurenței. 

Asistentul din filmele science-fiction este acum palpabil, poate fi folosit în avantajul producătorilor de conținut, dar cu responsabilitate. Scânteia interioară a autorului încă nu a fost reprodusă în linii de cod.

Recomandat de citit:

curs-product-management-sebastian-ungureanu-skillas-preview-6384bdaa44d0e416385459.jpg

Ce face un Product Manager și de ce e important?

Citește

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!