10 sfaturi esențiale pentru antreprenori și afaceriști | Școala de business Skillab
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

content

10 sfaturi esențiale pentru antreprenori și afaceriști

Un business se închide când rămâne fără bani. Prin urmare, este important să putem menține un flux de numerar stabil.

image10-618917026c230185019339-min-6466454d96bcc472517787.jpg

Cu toate acestea, acest lucru devine din ce în ce mai dificil pe zi ce trece. Volumul vânzărilor și marjele scad. Furnizorii reduc perioadele de grație, băncile cresc ratele și solicită garanții și istoric de credit.

Cum să te asiguri că un business în creștere nu va avea probleme cu finanțarea? Iată câteva puncte care cu siguranță te pot ajuta.

#1. Desparte finanțele personale și cele de business

De multe ori se întâmplă ca un antreprenor să ia numerar din bugetul companiei atunci când are nevoie și să-i folosească în scopuri personale.

Acest lucru duce la probleme de lichiditate - lipsă de numerar - și complică foarte mult controlul asupra cheltuielilor.

Retragerea banilor din contul de business este posibil cu două condiții: există un profit în afacere, care este confirmat de rezultatele contabilității, sau plata dividendelor.

#2. Planificare financiară

De cele mai multe ori, antreprenorul este atât de implicat în operațiunile de zi cu zi, în rezolvarea problemelor și în procesarea comenzilor, încât nu are suficient timp pentru a monitoriza business-ul ca întreg.

Știind în prealabil câți bani vor fi necesari, când și pentru ce, un antreprenor va putea stabili o relație cu o bancă sau cu un creditor privat. Cu siguranță, banca va avea nevoie de timp pentru verificare: confirmarea garanției și analiza situațiilor financiare.

O bună planificare crește reziliența în fața crizelor de piață, promovează furnizarea regulată de materiale și crește probabilitatea ca o companie să poată accesa cele mai bune oportunități de pe piață.

#3. Înțelegerea imaginii de ansamblu a rezultatului financiar, o singură bază de contabilitate

Se întâmplă adesea ca o companie să aibă două sau trei baze de contabilitate, care nu au legătură între ele.

Lipsa unei baze contabile unificate pentru toate operațiunile duce la situația în care nimeni nu înțelege exact ce se întâmplă în companie: situațiile contabile nu se potrivesc cu cele de gestiune și, la rândul lor, cu cele fiscale. Și nimeni nu știe exact de ce.

Desigur, întreprinderile pot avea o diferență între contabilitate și contabilitatea fiscală, dar acest lucru se poate face prin ajustarea raportării principale.

Mulți antreprenori nu planifică fluxul de numerar și, prin urmare, riscă să ajungă la un decalaj sau să nu îndeplinească cerințele de fond pentru o afacere în creștere.

#4. Monitorizează marginalitatea și fluxul vânzărilor la nivelul fiecărui produs sau grup de produse

Actualizează frecvent gama de produse la timp pentru a avea un echilibru între produsele cu flux mare de cereri de la clienți și produsele cu marjă mare, care fac posibilă câștigarea unui profit substanțial.

#5. Evită „concentrarea” vânzărilor

Dacă unul dintre clienți sau manageri aduce peste 50% dintre venituri, pierderea acelei persoane poate perturba serios business-ul.

Uneori, clienții mari tind să rețină plățile, deoarece înțeleg importanța lor pentru business. Managerii, pe de altă parte, se pot comporta în mod necorespunzător și pot dicta condiții dacă au o astfel de putere.

#6. Consolidarea controlului creditelor

Dacă o companie vinde cu plată amânată sau efectuează o plată în avans pentru livrări (ceea ce nu este atât de obișnuit astăzi), trebuie să se asigure de solvabilitatea și fiabilitatea clientului sau furnizorului verificând datele sale legale, proprietarii, istoricul pe Internet și baze de date speciale.

În audit, aceasta poartă numele de background check.

#7. Citește contractele și încheie acorduri în scris

Cel puțin pe e-mail. Acest lucru este necesar din două motive. Primul și cel mai important este stabilirea condițiilor de bază pentru a evita dezacordurile în procesul de executare a contractului.

Al doilea - verifică termenii cheie ai tranzacției și observă la timp impactul acestora asupra fluxului de numerar. Este deosebit de important atunci când gestionezi contracte de lungă durată.

#8. Începe negocierile în avans cu băncile 

Găsește-ți partenerul financiar, cunoaște-l, pregătește documentele necesare care să confirme starea financiară și, eventual, gajurile.

Companiile care au peste un an se pot folosi de overdraft. Overdraft-ul acționează ca o pernă financiară și permite companiei să utilizeze resursa de credit numai în zilele în care este nevoie.

#9. Riscuri valutare de acoperire

În condițiile în care moneda națională suferă în mod regulat o devalorizare semnificativă, este necesar să te asiguri că societatea are venituri valutare sau rezerve valutare pentru pasive. O altă variantă este accesarea împrumuturilor în lei, pentru a evita acest scenariu.

#10.Monitorizează plățile către furnizori și angajați

Uneori, întârzierile apar din neglijență sau din principiu. În acest scenariu, compania poate ajunge să primească bunuri de calitate mai mică la un preț umflat.

Ca urmare - scade motivația angajaților.

Pentru a parafraza o vorbă cunoscută - o afacere mică care nu visează să devină mare nu va avea succes. Dacă nu există creștere, atunci, cel mai probabil, există o încetinire treptată. Dar cum se asigură creșterea pe termen lung - este o întrebare separată.

Cel puțin trei factori joacă un rol cheie în acest scenariu:

  • Produsul, calitatea și potrivirea pe piață.
  • Echipa care dezvoltă business-ul.
  • Sistemul de atragere și reținere a clienților.

Rolul finanțelor este de a participa la realizarea planurilor echipei prin alocarea resurselor financiare.

După ce marile idei și planuri operaționale sunt formulate, este important să planifici pentru care vei aloca bani și pentru care nu.

Fără planificare financiară, o afacere în creștere poate face cea mai mare greșeală - poate renunța pe ultima sută de metri. Pentru că nu există bani, iar cel mai valoros, dar nerăbdător angajat, împreună cu strategia, pot pleca la un concurent.

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!