Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

content

Cum scrii o scrisoare de intenție care iese în evidență

E mereu necesar? Nu. E necesar să știi să scrii una? Da.

cover-min-64620cf4cf7fd099986884.jpg

Nimănui nu îi place să scrie scrisori de intenție. Căutarea unui job nou este oricum un proces extenuant, iar acest pas pare un obstacol în plus într-o cursa interminabilă către angajare. 

Dacă citești într-un anunț că ți cere o scrisoare de intenție, iar asta te face să te întrebi dacă îți mai dorești jobul, e bine să știi că tocmai acele câteva sute de cuvinte pot fi motivul pentru care vei fi chemat la interviu.

Unele companii îți vor cere o scrisoare de intenție, altele nu. Și chiar dacă deseori aceasta pare opțională, este util să știi cum să redactezi textul care te poate scoate din mulțime.

Când ar trebui să scrii o scrisoare de intenție?

Firește că ar trebui să redactezi una când acest lucru este cerut clar în descrierea jobului. Dar chiar și când pasul este opțional, experții de la Harvard Business Review subliniază că scrisoarea de intenție bine scrisă poate fi un bun instrument de diferențiere, mai ales când competiția pentru un post este acerbă.

De asemenea, în cazul celor care fac o schimbare de carieră, documentul devine foarte important fiindcă le oferă candidaților oportunitatea de a-și "vinde" abilitățile și de a arăta cum pot fi transferate acestea dintr-un domeniu în altul.

Un alt caz este atunci când ești recomandat pentru postul respectiv. Multe companii caută să angajeze candidați prin recomandări pentru că astfel pot economisi timp și bani în procesul de recrutare. Așadar, dacă un cunoscut te-a recomandat pentru job, include acest aspect în scrisoarea de intenție încă din primele rânduri pentru a-ți mări șansele de a fi remarcat.

Un CV prezintă informații clare despre parcursul profesional. Însă o scrisoare de intenție spune povestea din spate și îi oferă angajatului șansa de a scoate în evidență partea mai umană a experienței sale profesionale. Iată câteva sfaturi care te pot ajuta în redactarea ei.

Creează un șablon

Motivul pentru care mulți candidați nu trimit o scrisoare de intenție este pentru că procesul consumă timp. Și într-adevăr, dacă fiecare companie pentru care vrei să aplici îți cere o astfel de scrisoare, să redactezi una de la zero pentru fiecare post nu este ideal. 

Ce poți face în schimb este să creezi un șablon care include informațiile ce rămân neschimbate, precum numele, datele de contact și, eventual, o concluzie puternică. Însă nu păstra informațiile care trebuie personalizate cu fiecare scrisoare, precum datele despre companie, poziția la care aplici și abilitățile care te fac candidatul ideal.

Află mai multe despre companie

E dificil să explici de ce vrei să lucrezi pentru o companie dacă nu știi prea bine ce presupune asta. Treci dincolo de informațiile oferite în descrierea job-ului și află mai multe pe website-ul companiei, pe conturile sale de social media și din prezența online a managerilor. 

Documentarea te va putea ajuta să îți formezi o părere despre cultura organizațională și despre produsele sau serviciile cu care urmează să lucrezi, ceea ce la rândul său te va ajuta să îți personalizezi scrisoarea de intenție. Gândește-te și la cum te-ai integra tu în cultura companiei și găsește cea mai eficientă metodă de a comunica acest lucru.

Tot experții de la Harvard Business Review recomandă adaptarea stilului de scriere în funcție de companie. Dacă, de exemplu, aplici pentru un job la o agenție de publicitate, îți vei putea permite să fii mai creativ în exprimare. Însă dacă vizezi un post într-o corporație este recomandat să folosești un limbaj concis și direct.

Începe în forță

Prima impresie contează. Iar prima propoziție a scrisorii tale de intenție este primul contact pe care recrutorul îl are cu tine, așa că e important să îl faci să citească mai departe.

Ține minte și că recrutorul citește foarte multe CV-uri și scrisori de intenție, iar majoritatea sunt similare sau aproape identice. Iar dacă scrisoarea ta nu atrage imediat atenția, riști să îți pierzi șansa la un interviu.

Poți începe prin a spune de ce acest job te entuziasmează. Sau poți folosi un “fun fact” despre tine, care este relevant pentru abilitățile sau experiența ta.

Recomandat de citit:

preview-min-6448d68d53220119954781.jpg

8 întrebări pe care le vei primi la interviul de angajare

Citește

Oferă dovezi ale abilităților tale

Poți să ai o listă lungă de abilități și mulți ani de experiență în spate, dar aceste lucruri sunt deja enumerate în CV. În scrisoarea de intenție, trebuie să arăți cum ai dobândit aceste skill-uri, cum le-ai folosit pentru a gestiona situații complicate la locul de muncă și cum ai ajutat compania să își atingă obiectivele.

Poți începe prin a descrie circumstanțele care te-au dus la rezolvarea anumitor conflicte sau la obținerea rezultatelor dorite. Însă fă din asta o poveste, care este atât captivantă, cât și relevantă.

Cere feedback

O a doua opinie contează mereu. Roagă o persoană apropiată, preferabil cineva care are experiență în domeniul în care vrei să lucrezi, să îți ofere feedback. 

Întreabă dacă povestea pe care încerci să o spui este clară și dacă se înțelege mesajul pe care vrei să îl transmiți. În această etapă ai oportunitatea de a vedea textul prin ochii altcuiva și de a reveni asupra lui dacă există probleme.

Greșeli comune în scrisorile de intenție

• Vorbești doar despre tine, nu și despre companie

În încercarea de a transmite că ești persoana potrivită pentru job, poți uita să spui de ce vrei să lucrezi pentru compania respectivă. Încearcă să menționezi ce te-a atras la job, dar și ce beneficii poți aduce organizației dacă vei fi angajat. Compania caută o persoană care să se potrivească în structura și cultura organizației, nu doar pe cineva care poate îndeplini o serie de sarcini.

• Încerci să fii prea amuzant

Chiar dacă vrei să captezi atenția recrutorului, umorul nu este întotdeauna util. Ai șansa ca scrisoarea ta să ajungă la un recrutor care nu are același simț al umorului, iar mesajul să nu își atingă ținta.

• Exagerezi cu laudele

Deși întregul scop al scrisorii de intenție este să îți "vinzi" abilitățile profesionale, încearcă să îți menționezi realizările într-un mod factual. În aceeași linie, te-ar ajuta și să stai departe de prea multă laudă față de companie. Autenticitatea cântărește mult, așa că menționează cu sinceritate ce te interesează la job. 

Să îți spui povestea, fie printr-o scrisoare de intenție, un CV sau chiar la un interviu, necesită încredere - în tine și în abilitățile tale. Și chiar dacă rezultatele tale vorbesc de la sine, nu ar trebui să subestimezi importanța promovării lor. Vezi acest TedTalk despre cum construirea unui brand personal te poate ajuta în carieră.

 

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!