MANAGEMENTUL UNEI PENSIUNI

14 LECȚII

ALEXANDRU PIȚU

OPERATIONAL MANAGER
@ CASA TIMIȘ

Lumea ospitalității

Strategie & concurență

Identificarea & vizarea segmentelor corecte de oaspeți

Îmbunătățirea ratei de ocupare

Programe de fidelizare și a strategiilor de retenție a clienților

Îmbunătățește experiența oaspeților

Îmbunătățirea continuă prin utilizarea feedback-ului

Oportunități în vânzarea de servicii și facilități suplimentare & strategii de preț

Stabilirea unei identități de brand puternice

Creșterea vizibilității online

Gestionarea & îmbunătățirea reputației online

Tehnologii pentru planificarea gradului de ocupare a camerelor

Managementul financiar și operațional

Navigarea autorizațiilor, licențelor și impozitelor & accesarea finanțărilor

Despre curs

DATA:

14 Noiembrie 2024 –
14 Ianuarie 2025

DURATA:

14 lecții, 7 săptămâni
Marți și Joi, 18:00 – 19:30

Transformă-ți pensiunea într-o afacere de succes! Află cum să te diferențiezi prin servicii de calitate și să crești profitul. Învață să organizezi eficient unitatea de cazare, să identifici profilul clientului și să optimizezi bugetele. Pe parcursul celor 14 sesiuni, vei crea programe de loialitate, meniuri atractive și vei transforma provocările în oportunități de profit.

Cursul ideal pentru tine dacă:

  • Ai o pensiune

    Îți e greu să controlezi costurile, să faci față fluctuațiilor sezoniere și să menții profitul, în timp ce vrei să oferi o experiență plăcută oaspeților? Acest curs te ajută să identifici noi surse de venit și să aplici strategii moderne de management.

  • Vrei să deschizi o pensiune

    Ești la început de drum și provocările legate de planificarea afacerii sau incertitudinea financiară te descurajează? Vei învăța cum să creezi un plan de afaceri solid și ce aspecte sunt esențiale pentru succesul unei pensiuni.

  • Ești managerul unei pensiuni

    Dacă întâmpini dificultăți în gestionarea echipei, menținerea calității și organizarea internă, cursul te va ajuta să îmbunătățești aceste procese, să automatizezi activitățile și să crești satisfacția oaspeților cu ajutorul unor soluții bugetare și campanii de marketing atractive pentru nevoile clienților tăi.

La finalul cursului vei avea:

  • Un Customer Journey Map

    Oaspeții sunt diferiți, la fel și nevoile lor. Vei învăța cum să răspunzi cerințelor prin oferte, activități și meniuri care cresc nu doar satisfacția lor, ci și profitul tău.

  • Optimizarea Google My Business, TripAdvisor, Booking

    Crește vizibilitatea pensiunii în mediul online, atrage mai mulți oaspeți și consolidează-i reputația prin administrarea eficientă a recenziilor și a informațiilor publice.

Ce vei învăța:

  1. Gestionarea operațiunilor zilnice

    Vei învăța cum să organizezi delegarea personalului într-o pensiune, cum să administrezi rezervări și cum să creezi un mediu cât mai plăcut pentru oaspeții tăi

  2. Marketing și prezență online

    Învață cum să optimizezi profilul afacerii pe platforme precum Google My Business, TripAdvisor și Booking pentru a atrage mai mulți oaspeți și a îmbunătăți reputația pensiunii. Vizibilitatea online este crucială într-o piață competitivă, ajutându-te să crești numărul de clienți și să ai cele mai bune recenzii.

  3. Management financiar și bugetare

    Află cum să gestionezi bugetul, să controlezi costurile și să maximizezi profitabilitatea pensiunii. Cu o strategie financiară bine definită, vei lua decizii mai informate și vei menține afacerea pe drumul spre succes.

LECTOR

Alexandru Pițu

  • 22 de ani de experiență în ospitalitate și managementul resorturilor, cu o carieră dedicată excelenței în servicii și optimizarea operațiunilor
  • Manager Operațional la Casa Timiș, unde coordonează toate aspectele resortului de lux, inclusiv cazarea, restaurantele și evenimentele speciale
  • Manager Food & Beverage (F&B) (7 ani): A supervizat întregul departament F&B, incluzând selecția furnizorilor, dezvoltarea meniurilor și gestionarea bugetelor
  • Realizări recente: În ultimul an, a implementat strategii inovatoare pentru integrarea și optimizarea serviciilor resortului Casa Timiș, cu focus pe asigurarea pe eficiență operațională și excelența serviciilor oferite

Program

01

Joi, 14 Noiembrie 2024, 18:00 – 19:30

Lumea ospitalității

  • Principiile ospitalității
  • Rolul unui manager de pensiune
  • Principalele provocări
02

Marți, 19 Noiembrie 2024, 18:00 – 19:30

Strategie și concurență

  • Analiza SWOT
  • Setarea strategiei prin obiective SMART
  • Analiza concurenței și identificarea punctelor tari și slabe
  • Diferențierea față de concurență
03

Joi, 21 Noiembrie 2024, 18:00 – 19:30

Identificarea și vizarea segmentelor corecte de oaspeți

  • Cine sunt oaspeții tăi: analiza demografică și comportamentală a oaspeților țintă
  • Softuri pentru gestionarea datelor: CRM și Excel
  • Workshop: utilizarea Excel pentru segmentare și targetare
04

Marți, 26 Noiembrie 2024, 18:00 – 19:30

Îmbunătățirea ratei de ocupare

  • Identificarea lipsurilor care afectează ocuparea
    • Activități pentru copii și adulți
    • Event management
    • Importanța micului dejun și a calității produselor oferite
  • Crearea unui meniu competitiv
    • Identificarea preferințelor alimentare ale oaspeților
    • Calculul costurilor și ajustarea meniului pentru a fi atractiv și profitabil
    • Colaborarea cu furnizorii locali pentru ingrediente proaspete și de calitate
  • Studiu de caz: meniuri de succes
05

Joi, 28 Noiembrie 2024, 18:00 – 19:30

Programe de fidelizare și a strategiilor de retenție a clienților

  • Dezvoltă programe de fidelizare adaptate oaspeților tăi
  • Oferă discount-uri strategice
  • Oferte sezoniere și turismul de weekend
  • Oferă discount-uri strategice
    • Tipuri de recompense și beneficii pentru oaspeții fideli
    • Strategii de comunicare a programului de loialitate
06

Marți, 3 Decembrie 2024, 18:00 – 19:30

Îmbunătățește experiența oaspeților

  • Principii pentru o experiență de neuitat
  • Customer Journey Map: Îmbunătățire experienței în toate punctele importante
  • Antrenarea angajaților
  • Strategii de aplanare a conflictelor
07

Joi, 5 Decembrie 2024, 18:00 – 19:30

Îmbunătățirea continuă prin utilizarea Feedback-ului (90 min)

  • Importanța feedback-ului în asigurarea calității
    • Obiective S.M.A.R.T și KPIs
  • Ce întrebări punem?
  • Strategii pentru obținerea feedback-ului
  • Studiu de caz: Metode eficiente pentru a încuraja oaspeții să lase review-uri
    • Crearea unor carduri de feedback
    • Recompense eficiente pentru review-uri
08

Marți, 10 Decembrie 2024, 18:00 – 19:30

Oportunități în vânzarea de servicii și facilități suplimentare și strategii de preț

  • Strategii de upselling și cross-selling
    • Identificarea oportunităților de upselling
    • Crearea de pachete atractive care includ facilități suplimentare
  • Strategii de preț
09

Joi, 12 Decembrie 2024, 18:00 – 19:30

Stabilirea unei identități de brand puternice

  • Importanța brand-ului în industria ospitalității
  • Definirea USP-ului
  • Crearea unui brand autentic pentru pensiunea proprie
    • Elemente de branding (logo, slogan, paleta de culori)
    • Cum să folosiți specificul local în dezvoltarea brandului
10

Marți, 17 Decembrie 2024, 18:00 – 19:30

Creșterea vizibilității în online

  • Canale de comunicare online pentru brandul tău
  • Promovare eficientă pe Booking, Airbnb, Expedia, și TripAdvisor
  • Profilul Google my Business
  • Email marketing
  • Strategie de PPC – Facebook Ads
11

Joi, 19 Decembrie 2024, 18:00 – 19:30

Gestionarea și îmbunătățirea reputației online

  • Principii pentru răspunsul la review-uri online
    • Importanța răspunsului rapid și politicos
    • Rolul empatiei și al transparenței în răspunsuri
  • Cum răspundem la review-uri negative?
  • Utilizarea review-urilor pozitive în promovare
    • Tehnici de utilizare a recenziilor pozitive pe site-ul web și în materiale de marketing
    • Strategii de încurajare a oaspeților mulțumiți să lase recenzii
  • Studiu de caz: Răspunsuri la review-uri negative care transformă experiențele neplăcute în oportunități de îmbunătățire
12

Marți, 7 Ianuarie 2025, 18:00 – 19:30

Tehnologii pentru planificarea gradului de ocupare a camerelor

  • Evaluarea soft-urilor disponibile și alegerea celui potrivit
  • Tehnici de planificare eficientă
    • Analiza sezonalității și a tendințelor de ocupare
    • Strategii de maximizare a ocupării în extrasezon
  • Workshop: Crearea unui plan de ocupare pentru următorul an în softul ales
    • Realizarea unui calendar de ocupare cu ținte de ocupare lunară
    • Planificarea activităților promoționale pentru a atinge țintele de ocupare
13

Joi, 7 Ianuarie 2025, 18:00 – 19:30

Managementul financiar și operațional

  • Managementul personalului
    • Recrutare și retenție
  • Bugetare, previziune și gestionarea fluxului de numerar
    • Identificarea costurilor fixe și variabile
    • Planificarea veniturilor și cheltuielilor lunare
  • Workshop: Crearea unui buget lunar pentru o pensiune cu 10 camere
    • Redactarea unui buget detaliat pentru un an
    • Analiza cash flow-ului și identificarea potențialelor probleme financiare
14

Marți, 14 Ianuarie 2025, 18:00 – 19:30

Navigarea autorizațiilor, licențelor și impozitelor și accesarea finanțărilor

  • Aspecte legale: autorizații, taxe
  • Evitarea portițelor și utilizarea firmelor specializate
  • Workshop: Cum să obțineți și să gestionați autorizațiile necesare pentru o pensiune cu 10 camere
    • Identificarea tipurilor de autorizații necesare
    • Pașii pentru obținerea autorizațiilor
    • Gestiunea documentației necesare
  • Identificarea surselor de finanțare disponibile

Înregistrare

Pentru mai multe informații despre curs și taxa de participare, te rugăm să te înregistrezi.

 
 
 
Câmp obligatoriu
Înregistrare