Diana Ștefan, Lead Digital Marketing & E-Commerce Manager în cadrul Philips Domestic Appliances, povestește despre cum ar arăta un viitor utopic în marketing | Școala de business Skillab
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

content

Diana Ștefan, Lead Digital Marketing & E-Commerce Manager în cadrul Philips Domestic Appliances, povestește despre cum ar arăta un viitor utopic în marketing

image2-617bd068cf4f2697868997.png

Când vine vorba de marketing, evoluția acestui domeniu ne-a demonstrat că pe lângă noțiunile concrete și teoretice, bazate pe numere și calcule, mai există o componentă foarte importantă – cea umană.

Diana Ștefan, Lead Digital Marketing & E-Commerce Manager în cadrul Philips Domestic Appliances și lector Skillab, ne-a povestit despre cum arată pentru ea un viitor utopic în marketing, cum ar trebui să arate un sistem educațional bine pus la punct și care va fi modul ei de predare a cursului de Digital Marketing din cadrul Skillab.

Care consideri că sunt experiențele relevante obținute prin digital marketing și cum pot fi adaptate experiențele utilizatorilor, astfel încât să devină mai sigure?

Toți dobândim experiențe diferite, atât din perspectiva unui utilizator, cât și din cea a unui digital marketer. Vorbim foarte mult despre experiențe personalizate, dar în același timp este o discuție și un război continuu în ceea ce privește datele personale, accesul brandurilor la ele, ce fac marii players

Noi ca utilizatori ne dorim reclame cât mai relevante și personalizate, dar asta înseamnă că brandurile și cei care fac advertising au acces la un anumit set de date vis-a-vis de noi ca și comportament, ca și consumatori de internet. 

În același timp vorbim și de cât de multă putere le dăm acestor big players, prin faptul că au acces la date. Cred că aici e vorba de educație – știm foarte bine cum dăm accept la termeni și condiții în toate aplicațiile în care intrăm. Cu cât educăm mai mult utilizatorii, vor fi din ce în ce mai conștienți, vor avea discernământ.

„Platformele nu reușesc să facă o curățenie în adevăratul sens al cuvântului - să pună pe primul loc publishers locali cu conținut curat și relevant.”

Cum poți controla mediile în care ajung reclamele tale?

Unele branduri mari încearcă să își expună comunicarea în niște medii cât mai controlate – ai black list-uri, nu vrei să apari pe anumite site-uri, în anumite contexte. 

Având în vedere că, în ultimii ani, explozia de fake news este îngrozitoare și un fenomen pe care nu mai poți să îl ignori, problema este că multe dintre acele site-uri sunt plătite din banii noștri, ca advertiseri. Platformele nu reușesc să facă o curățenie în adevăratul sens al cuvântului, să pună pe primul loc publishers locali cu conținut curat și relevant, în fața site-urilor de scamming. 

În momentul de față, mecanismele și tehnologia prin care poți controla aceste ad-uri nu sunt atât de sigure, nu își fac treaba în fața valului enorm de site-uri de fake news unde pană la urma reclamele brandurilor sunt afișate, și parte din bugetele lor cheltuite.

Având în vedere aceste aspecte, cum ar arăta pentru tine un viitor utopic în digital marketing?

Un viitor utopic din punct de vedere al data privacy cred că este posibilitatea de a crea experiențe cât mai relevante pentru un consumator, fără a deveni intruziv din punct de vedere al datelor personale.

De asemenea, consider că este foarte important să poți controla locul unde îți expui comunicarea pentru a nu susține partea de fake news.

„Partea de discuție și engagement, brainstorming, clar va avea loc în aceste cursuri, nu vor fi doar prelegeri cu informații care pot fi găsite online.”

Cum ar trebui să arate, după părerea ta, sistemul educațional? Pe ce vei pune accentul în cadrul cursului de Digital Marketing?

Abordarea cu care voi desfășura acest curs este bidirecțională. În niciun caz nu va fi vorba despre un suport de curs plin de informații inutile, care cel mai probabil nu s-ar potrivi obiectivelor și nevoilor fiecăruia. Modul predării acestui curs va face diferența. Dacă ai determinarea necesară să înveți și să pui în practică, nimic nu te va putea opri din a valorifica acest curs.

După facultate am plecat în Londra, unde am făcut un master în Marketing la Queen Mary University of London. Anul acela a fost o experiență genială din toate punctele de vedere, nu doar academic, unde diferența este de la cer la pământ. Cel mai mult în UK mi-a plăcut partea de dezbateri – totul se argumenta, totul era o discuție, profesorul nu era pe un piedestal, ci la nivelul nostru. 

Partea de discuție și engagement, brainstorming, clar va avea loc în aceste cursuri, nu vor fi doar prelegeri cu informații care pot fi găsite online.

Nu spun acum că putem schimba definiția CPC-ului sau a unor termeni clari - digital marketingul are și o parte aproape de matematică și statistică, dar în același timp rămâne loc de interpretare umană și de personal touch.

Ce calități trebuie să aibă un om bun de digital?

În opinia mea, un om bun de digital trebuie să știe să interpreteze cifrele pe care le are în față și să nu uite că nu e vorba doar despre cifre. Acesta este un risc foarte mare în domeniul nostru, de foarte multe ori uităm să scoatem capul din Excel și uităm că în spatele acestor cifre sunt oameni care au niște comportamente, interpretări, nevoi și așa mai departe. Dacă rămânem doar la niște impresii și click-uri, totul devine foarte aseptic și plictisitor.

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!