Ce este arbitrajul de trafic? | Skillab
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

content

Ce este arbitrajul de trafic?

Descoperă modalitatea în care poți monetiza traficul de pe internet.

cover-min-64788c7ce9929413174741.png

Unii spun că arbitrajul de trafic este o modalitate ușoară de a câștiga bani pe internet, dar rămâne să decizi chiar tu asta după ce citești articolul nostru. Îți vom spune de unde să obții trafic, ce programe de afiliere poți folosi și cum să începi arbitrajul.

Cum funcționează arbitrajul

Arbitrajul de trafic cumpără trafic pentru a-l vinde ulterior la un preț mai mare. În acest caz, traficul reprezintă vizitatorii site-ului. Altfel spus, sarcina ‘afiliatului’ este de a atrage utilizatorii și de a–i redirecționa („vinde”) către site-ul agentului de publicitate.

Un exemplu simplu: ai cumpărat trafic pe Facebook cu $80 și l-ai trimis pe o pagină de destinație cu un formular de căutare a biletelor de avion, din care venitul este de $130. Asta înseamnă că profitul din arbitrajul traficului este de $50.

În cazul în care arbitrajul de trafic are loc printr-un program de afiliere, rețeaua de afiliați stabilește un comision pe care afiliatul îl primește pentru fiecare acțiune vizată.

În arbitrajul traficului sunt implicați trei entități:

  • afiliatul, sau o persoană care redirecționează utilizatorii,

  • rețeaua de afiliere (rețea CPA, program de afiliere): un intermediar între agentul de publicitate și afiliat, care asigură respectarea tuturor condițiilor și obligațiilor,

  • agentul de publicitate, o companie sau o persoană care plătește pentru promovarea unui produs/serviciu.

Produsul promovat și condițiile de lucru sunt incluse în ofertă. Pagina de destinație a agentului de publicitate trebuie să fie compusă corect și să reflecte toate informațiile importante pentru publicul țintă. Mai mult, și reclama (anunțul scris de un afiliat) trebuie să atragă. Numai atunci arbitrajul poate fi eficient.

Obiectivele cheie

  • CPA (cost pe acțiune). Agentul de publicitate plătește doar pentru o anumită acțiune a utilizatorului pe site. De exemplu, înregistrare, cumpărare, cerere.

  • CPC (cost pe clic). Agentul de publicitate plătește pentru fiecare clic al utilizatorului pe anunț/banner. Dacă un utilizator apasă pe un anunț, cel mai adesea face parte din publicul țintă pentru produs.
  • CPM (cost per mille, cost pe mia de vizualizări). Agentul de publicitate plătește pentru fiecare mie de vizualizări ale anunțului. În același timp, clicurile și acțiunile nu sunt importante.

Principalele surse de trafic

  • Publicitate direcționată pe rețelele de socializare. Arbitrajul generează un anunț, alege un format de plasare, configurează utilizatorii care vor vedea anunțul (în funcție de gen, vârstă, locație, ocupație, hobby–uri etc.) și afișează anunțul. Dacă afișările nu ajung nicăieri, poți corecta publicul testând diferite opțiuni.

  • Rețele de teaser (forumuri, site–uri de divertisment cu conținut viral). În acest caz, direcționarea detaliată este imposibilă, iar campania publicitară va trebui optimizată manual. Un agent de marketing afiliat va avea nevoie de cunoștințe de analiză. Este necesar să creezi o listă neagră de site–uri (unde anunțul nu va fi afișat) și o listă albă (unde va fi afișat). Pentru a colecta informații despre trafic, ai nevoie de un tracker. Avantajul rețelelor de teaser este traficul ieftin.
  • Publicitate contextuală în rezultatele căutării. Utilizatorul vede reclame care se potrivesc căutării sale și sunt plasate în SERP. Lucrând cu publicitate contextuală, crește șansele de a atrage publicul țintă.
  • Teasere native. Bannerele (teaserele) native se încadrează în conținutul site–ului. Acestea constau dintr–un titlu și o imagine și, cel mai adesea, conțin o etichetă conform căreia conținutul este sponsorizat. Teaser–urile native arată ca teasers pentru conținut obișnuit. De exemplu, pe paginile unui site care scrie despre cărți, reclama arată ca o previzualizare a articolului „Moduri ușoare de a citi 50 de cărți pe lună.”

Sfaturi pentru începători

Folosește surse străine

De exemplu, Facebook. Acestea inspiră mai multă încredere utilizatorilor și sunt, în general, mai eficiente. În plus, sursele străine oferă oportunități de lucru cu piața internațională. Asta înseamnă că șansele de a obține mai multe venituri cresc.

Investește timp pentru a prospecta înainte de a începe

Elaborează o listă de surse în care poți avea încredere. Găsește-le pe cele potrivite pentru tine. Gândește-te care va fi anunțul pentru un anumit site și ce informații ar trebui să conțină pagina afișată utilizatorilor.

Nu îți fie teamă să testezi

Experimentarea este esențială pentru un bun arbitraj. Este necesar să verifici dacă oferta, sursa de trafic, publicul țintă și reclama sunt eficiente în același pachet. Dacă nu funcționează, verifică ce se va întâmpla cu înlocuirea elementelor combinației. Încearcă să corectezi publicul țintă sau anunțul. Fii pregătit să pierzi o parte din buget—după ce vei avea rezultate, banii nu vor mai fi irosiți.

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!