Ce face un manager bun? | Skillab
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
Blog

Căutare

content

Ce face un manager bun?

Principalele calități ale unui manager, pe care Google le–a căutat 11 ani.

cover-min-6448d29f7dac3169863567-min-64f98afb15644445060106.jpg

Orice companie are nevoie de manageri buni, inclusiv giganți precum Google. În 2008, corporația a început cercetarea Project Oxygen pentru a răspunde la întrebarea: Ce calități ar trebui să aibă un manager ideal?

Îți vom arăta ce concluzii a tras Google, una dintre principalele corporații IT din lume, în acești 11 ani. Studiul nu a fost niciodată publicat în totalitate, dar unele extrase pot fi găsite pe blogul oficial. 

Google și–a început cercetările presupunând că managerii nu sunt necesari, și că oamenii talentați sunt capabili să se organizeze fără control extern. Cu toate acestea, rezultatele au arătat că un manager competent joacă un rol cheie în eficiența unei echipe.

Potrivit Google, studiul a dat roade: de–a lungul anilor, corporația a înregistrat îmbunătățiri în rotația angajaților, satisfacție și productivitate. Aceste îmbunătățiri, Google le asociază cu Project Oxygen.

Deci, iată ce calități au cei mai buni manageri:

Un manager bun este un antrenor bun. În secolul 21, oamenii au nevoie de un antrenor empatic, nu de un șef clasic. Scopul său este de motiva la maximum fiecare membru al echipei.

Abilitățile tehnice sunt mai puțin importante decât inteligența emoțională. Empatia este o abilitate de bază a secolului 21. Mașinile se descurcă mult mai bine și mai ieftin decât oamenii, însă empatia nu le este caracteristică—dar este pentru cei mai buni manageri. Angajații apreciază liderii care pot empatiza cu ei.

Cei mai buni manageri pot fi "star–uri," dar nu sunt egocentriști. Sarcina lor principală este de a face colegii mai profesioniști. Pentru a face acest lucru, managerii trebuie să ofere exemplul potrivit.

Cei mai buni manageri își recompensează angajații cu laude sincere și concrete. Nu le este frică să critice, ci o fac mereu cu tact și constructiv.

Managerii știu exact la ce etapă se află echipa, care sunt obiectivele și ce trebuie să facă pentru a le atinge. De asemenea, se asigură că fiecare membru al echipei își înțelege rolul individual în implementarea strategiei.

Cei mai buni manageri au abilitățile tehnice cheie necesare pentru a fi pe aceeași undă cu echipa. Cunosc sarcinile și problemele zilnice ale angajaților.

Managerii buni folosesc problemele ca pe o oportunitate de a preda lecții valoroase echipelor sale.

Un manager bun oferă oamenilor libertatea de a–și urmări și explora ideile. Pentru a face acest lucru, ei creează un safe space pentru echipă. Acesta este un mediu în care colegii se simt confortabil, înțeleg că nu riscă nimic atunci când greșesc, pun o întrebare, sau sugerează o idee nouă. Sună simplu, dar numai cei mai buni pot face față acestei sarcini.

Un manager bun înțelege că puterea stă în adevăr. Motivele sale sunt transparente și este gata să împărtășească mereu informații cu echipa sa.

Un manager bun are puterea să ia decizii importante și să fie responsabil pentru acestea. În această situație ajută busola morală și încrederea în sine.

Google consideră, totuși, că cea mai importantă calitate este capacitatea de a delega sarcini.

Pentru aceasta, compania recomandă:

  • Când delegi o sarcină unui angajat, nu uita că acesta este un teritoriu neexplorat pentru el. Creează un mediu sigur din punct de vedere psihologic în care persoana să se simtă confortabilă, să nu se teamă să–și exprime nehotărârea și să poată cere ajutor fără consecințe negative de la management.
  • Explică angajatului modul în care munca sa și noul domeniu de responsabilitate va afecta compania, și ce valoare colectivă va aduce acesta.
  • Angajații nu își vor asuma întreaga responsabilitate până nu îi vei împinge spre acest lucru. Asigură–te că înțeleg că ai încredere în ei.
  • Asigură–te că angajații știu ce rezultate trebuie obținute și cum să ajungă acolo. De asemenea, informează–i prin ce indicatori vor fi evaluați.

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Informații cu cele mai bune materiale din timpul săptămânii. Abonează-te pentru a fi la curent!
Vă mulțumim pentru abonare!