PR Manager

Reputația este esențială, mai ales când este vorba de imaginea companiei tale.
Ana Trif, Head of PR în cadrulCarrefour România
și expert cu peste 15 ani de experiență în comunicare, te va învăța cum să gestionezi imaginea unei companii în mediul extern.
Dacă lucrezi în domeniul comunicării, învăță tehnicile și practicile unui specialist PR într-o situație de criză, cum construiești o campanie de PR și cum alegi cel mai bun tip de conținut pentru afacerea ta sau pentru clientul pe care îl reprezinți.
- vei putea lucra ca PR Specialist în agenție sau la client
- vei evolua în cariera ta în domeniul comunicării
- vei înțelege care sunt responsabilitățile și obiectivele unui specialist PR
- vei stăpâni instrumentele de PR: de la redactarea comunicatelor de presă și crearea unui sistem de monitorizare media până la colaborările cu ambasadorii de brand
- vei crea materiale de PR potrivite pentru publicul țintă
- vei analiza strategiile și metodele de gestionare a situațiilor de criză
- vei dezvolta strategii de comunicare pentru publicurile țintă relevante
- vei gestiona diverse proiecte în mod independent

În timpul cursului
vei învăța
-
Instrumente de PRComunică eficient cu audiența ta
- Află cui i se adresează brandul tău și cum să comunici cu audiența
- Alege cele mai bune canale de comunicare și media
- Creează conținut relevant, care va fi citit până la capăt
-
ReputațiaCapătă încrederea publicului tău
- Vei lucra cu instrumente pentru construirea și gestionarea reputației afacerii tale atât la nivel digital, cât și la nivel de brand.
- Vei învăța cum să formezi programe CSR pentru compania ta, cum să lucrezi cu lideri de opinie și să răspunzi la feedback-ul negativ de pe rețelele de socializare.
-
Comunicarea de crizăEvită consecințele negative ale unei situații de criză
- Modul în care o companie răspunde în fața unei situații de criză este foarte important. Vom analiza cum să previi o situație de criză și cum să restabilești reputația unei companii.
- De asemenea, vei crea un plan de comunicare care va îmbunătăți reputația brandului tău.
Despre curs
-
8 martie 2023, 19:00 - 20:30Ariile principale din PR
Descoperă rolul unui specialist de PR în cadrul unei companii, ca parte dintr-o echipă de agenție sau ca freelancer / consultant extern și tipurile de roluri de comunicare pe care le poate acoperi (CSR, Employer Branding, Digital PR, Comunicare internă) și cum se integrează cu alte roluri din Comunicare și Marketing.
- Intersecții de comunicare – PR și marketing (comunicarea corporate, de brand, comercială) și rolul integrator al specialistului de relații publice
- Ariile de comunicare din PR – PR corporate, PR consumer, PR digital, CSR, EB, comunicare internă, B2C Vs. B2B
- CSR
- Employer Branding
- Comunicare internă – rolul activităților la nivelul intern al organizațiilor
-
14 martie 2023, 19:00 - 20:30Principalele instrumente de PR și segmentele de target
Află cui i se adresează brandul / compania ta și cum să comunici cu ei.
- Stakeholder mapping - care sunt audiențele pe care le targetezi și specificul lor
- Principalele canale de comunicare – unde te adresezi audiențelor
- Instrumentele esențiale ale unui specialist în PR – materiale, evenimente, canale proprii și media
- Structura unei campanii de PR
- cum decizi ce tip de comunicare e potrivit pentru fiecare nevoie
- integrarea cercetării și analiza contextului
- formularea obiectivelor de comunicare
- tool kit de comunicare
-
15 martie 2023, 19:00 - 20:30Funcția cheie a PR-ului: crearea de conținut
- Crearea de mesaje-cheie și cum construiești planul de mesaje
- Tipurile de conținut de PR - cum identifici cel mai bun conținut în funcție de tipologiile de campanii și nevoile de comunicare
- Cum organizezi conținutul de relații publice și cum determini ce tip de conținut e newsworthy
- Mesajele-cheie ca suport pentru orice acțiune a companiei – dincolo de PR, suport pentru eforturile Corporate affairs, Customer care sau client handling.
-
21 martie 2023, 19:00 - 20:30Comunicarea Corporate
Principalele activități și taskuri de PR corporativ.
- Cum scrii un comunicat de presă – structură, tone of voice, organizarea mesajelor, includerea citatelor
- Media kit
- Solicitări media – interviuri, declarații de presă
- Pregătirea interviurilor și a sesiunilor de întrebări și răspunsuri
- Oportunitățile de speakership și prezența la evenimente de profil
- Monitorizarea presei și evaluarea impactului
-
22 martie 2023, 19:00 - 20:30Colaborarea cu Media
- Particularitățile peisajului media actual și modul în care interacționezi în calitate de PR
- Specificul local și actual al presei
- Cum se lucrează cu jurnaliștii – biroul de presă, cum să-ți creezi o bază de date, cum răspunzi solicitărilor
- Media pitching - Cum propui un subiect de interes către presă
- Când e nevoie de drept la replică
-
28 martie 2023, 19:00 - 20:30Comunicarea de Brand și Consumer
Oferă atenție către acțiunile dedicate comunicării directe cu consumatorul sau a informațiilor legate de brand, produs și experiențe apropiate de target.
- Activitățile de comunicare specifice brandurilor - Focus: comunicare direct către consumator
- Brief-ul de comunicare
- Instrumentele principale – Press blitz, creative writings, PR stunts
- Parteneriate media, proiecte speciale – când apelezi la ele și ce rol joacă
- Rolul PR-ului digital și cum lucrăm cu influencerii
- Asocieri de imagine – ambasadori de brand
- Parteneriatele speciale – sponsorizarea evenimentelor culturale sau a manifestărilor din comunitate
-
29 martie 2023, 19:00 - 20:30Comunicarea de criză
Ce se întâmplă când organizația trece printr-o criză și rolul specialistului în PR.
- Ce este o criză? Diferențele dintre o criză și un incident
- Când o criză devine criză de comunicare?
- Cum te pregătești pentru o situație de criză – flow de comunicare, planuri agreate, celulă de criză
- Cum răspunzi unei crize – pregătirea unui plan de comunicare potrivit
- Media training
-
4 aprilie 2023, 19:00 - 20:30Structura unei campanii de comunicare și măsurarea impactului
- Timeline campanie – pregătire, lansare, implementare, evaluare
- Project management - importanța organizării în funcție de un calendar de lucru precis
- Crearea unui buget
- Colaborarea cu multiple echipe vs. Freelancer
- Măsurarea acțiunilor: instrumente de monitorizare a presei, a reach-ului în social media, schimbarea percepției consumatorilor / a unei comunități, impactul în vânzări sau direct în business.
-
5 aprilie 2023, 19:00 - 20:30Workshop practic