Curs online
PRODUCT MANAGEMENT
Sebastian Ungureanu Senior Product Marketing Manager,
UiPath

PERIOADA DE DESFĂȘURARE A CURSULUI
DATA:
15 mai - 19 iunie 2023
DURATA:
11 lecții, 6 SĂPTĂMANI
Luni și Miercuri, 19:00- 20:30
CURS LIVE ONLINE SUSȚINUT DE UN LECTOR CU 8 ANI EXPERIENȚĂ ÎN PRODUCT MANAGEMENT
Un Product Manager bun nu gestionează doar produse. Gestionează echipe, identifică probleme, generează soluții și cel mai important, le oferă utilizatorilor o experiență, nu doar beneficii.
Află de ce ai nevoie pentru a dezvolta produse memorabile care oferă valoare consumatorilor, de la Sebastian Ungureanu, Senior Product Marketing Manager în cadrul UiPath.
Îți recomandăm acest curs dacă ești:
-
Junior Product Manager / Product Marketing Manager Îți vei putea crește eficiența cu ajutorul conceptelor și metodologiilor de bază ale managementului de produs și ale unei strategii de lansare a produsului.
-
Antreprenor sau Fondator de Start-up Vei parcurge toate etapele din ciclul de viață al unui produs, de la dezvoltarea unui MVP până la lansarea produselor optimizate pe piață și vei putea trece cu succes de toate etapele de testare pentru a obține rezultatele dorite.
-
În căutarea unei cariere noi Vei învăța cum să creezi un produs de la zero și vei dezvolta skill-uri practice care te vor ajuta să îți gestionezi noua carieră.
VIITORUL CARIEREI TALE ÎNCEPE ACUM
-
Rolul unui Product Manager
Într-o organizație, activitatea de product management oferă direcție unei echipe. Oferă insight-uri despre care sunt cerințele pieței și se asigură că afacerea lansează produse optime și îmbunătățite. Munca eficientă a unui Product Manager este ceea ce ajută compania să se dezvolte.
-
Tehnici și strategii
Iar pentru a contribui la creșterea unei afaceri, orice Product Manager are nevoie de o strategie. Prin stabilirea publicului țintă, analiza competiției și identificarea oportunităților de piață, product managerii planifică dezvoltarea și lansarea produselor complexe care răspund cerințelor pieței.
DESPRE CURS
-
NOȚIUNI FUNDAMENTALE Pentru a lansa cu succes un produs pe piață trebuie să înțelegi strategiile de exit, să înveți cum să stabilești avantajele competitive, să îți gândești poziționarea și să alegi canalele de vânzări potrivite. Apoi, vei învăța cum să obții feedback, cum să optimizezi un produs și cum să analizezi profitabilitatea modelului de afaceri.
-
INSTRUMENTE ȘI METODOLOGII Vei stăpâni algoritmul de analiză a pieței și publicului țintă pentru a pregăti lansarea unui produs competitiv și puternic. Vei învăța despre: cele 5 forțe ale lui Porter, analiza SWOT și analiza PESTLE, Business Model Canvas, etc. Vei putea gestiona proiecte folosind metodologiile Waterfall și Agile.
-
INDICATORI DE PRODUS Descoperă cum să măsori succesul unei lansări cu indicatorii customer acquisition cost și LTV. Prin practică, determină North-Star Metric. Învață cum să folosești indicatorii ARR, NPS și CLV pentru a optimiza experiența utilizatorului.
Despre lector:

Sebastian Ungureanu
- Senior Product Marketing Manager în cadrul UiPath
- Experiență de peste 8 ani în lansarea și poziționarea produselor pe piețele internaționale.
- Certificare de product management PMC-VI de la Pragmatic Institute (USA).
- Experiență în managementul produselor la companii de renume, precum UiPath și Bitdefender.
- Nominalizat Rising Star in Product Marketing în 2019.
- Experiență B2C, B2B și B2B2C în cybersecurity, automatizare, cloud și big data.
- A coordonat lansări de produse la nivel global (e.g. NETGEAR Armor, Bitdefender BOX) folosite de sute de milioane de utilizatori.
Program
-
01
Luni, 15.05.2023, 19:00 - 20:30
Fundamentele Product Management
- Rolul managementului de produs în cadrul unei companii
- Ce calități trebuie să aibă un Product Manager și ce înseamnă dezvoltarea unui produs
- Noțiuni fundamentale de product management: produs, piață, go-to-market
- Studiu de caz: produse care au revoluționat lumea
-
02
Miercuri, 17.05.2023, 19:00 - 20:30
Piața și clienții
- Buyer persona vs. user persona - cine este clientul tău cu adevărat?
- Profilul clientului ideal: caracteristici, nevoi, comportament
- Modele de segmentare a clienților
- Contactul cu piața – cum comunici cu cei care îți folosesc produsul?
- Principiul NIHITO
- Studiu de caz: diferențe de abordare între B2C vs. B2B vs. B2B2C
-
03
Luni, 22.05.2023, 19:00 - 20:30
Analiza strategică a oportunităților de piață
- Specificul piețelor și industriilor în funcție de etapa lor de viață
- Analizarea oportunităților de produs
- Cele 5 forțe ale lui Porter
- Analiza SWOT și analiza PESTLE
- Business Model Canvas
- Construirea unui business case solid (TAM/SAM/SOM, ROI, payback period)
- Presupuneri, ipoteze și validare prin feedback
- Importanța lui NU: cum gândești critic, filtrezi oportunități și iei decizii ca PM
- Workshop: Identificarea unei nevoi existente într-o piață (la alegere) și descrierea unui produs care să le satisfacă
-
04
Miercuri, 24.05.2023, 19:00-20:30
Proiectarea unui produs/feature
- Etapele de viață ale unui produs
- Identificarea oportunităților din piață
- Când datele (nu) mint – identificarea oportunităților de dezvoltare a unui produs în funcție de datele existente
- Beneficii versus funcționalități
- Colaborarea cu celelalte echipe – un factor esențial pentru succesul timpuriu al unui produs
- Modele și unelte de proiectare a produselor
- Workshop: Analiza produsului preferat (piață, clienți, beneficii, funcționalități)
-
05
Luni, 29.05.2023, 19:00 - 20:30
MVPs & Roadmaps
- Ce este un MVP (Minimum Viable Product)?
- Principiul lui Pareto (sau regula 80/20) în product management
- Design thinking și gândirea iterativă
- Definirea cerințelor tehnice și de business (technical/business requirements)
- Definirea scenariilor de utilizare (user scenarios)
- Tehnici de project management cu aplicabilitate în product management: Waterfall vs. Agile
- Roadmap de produs – ce este, cum se construiește, cine contribuie
- Exemple de roadmaps
- Ce este un MVP (Minimum Viable Product)?
-
06
Miercuri, 31.05.2023, 19:00 - 20:30
Indicatori de produs (key product metrics)
- Indicatorii de business și alinierea Product Management la obiectivele companiei
- Modele de obiective: MbO, OKR, KPI
- Obiectivele SMART
- Cei mai importanți indicatori de produs (active users, rată de conversie, NPS, churn, CLV, CAC, ARR)
- Alinierea strategiei de produs în funcție de Core Metrics/North-Star Metric
- Monitorizarea datelor de produs
-
07
Luni, 05.06.2023, 19:00 - 20:30
Strategia de Go-To-Market (GTM)
- Poziționarea produsului tău
- Diferențierea față de competiție: USP și value propositions
- Construirea mesajului de produs
- Etapele ciclului de vânzări (B2C & B2B)
- Canalele de vânzări și distribuție
- Pregătirea unei lansări: etape, procese, materiale de pregătit, echipe implicate
- Lansarea și serviciile post-lansare
- Proiect: Crearea unei strategii de go-to-market pentru un produs nou
-
08
Miercuri, 07.06.2023, 19:00 - 20:30
Product Growth
- Optimizarea constantă a produsului tău
- Colectarea feedback-ului de la utilizatori
- Analiza win/loss
- Puterea unei comunități pentru dezvoltarea produsului tău
- Experiența utilizatorului: gamificare, personalizare, contextualizare
- Analiza profitabilității și a modelului de business
- Oportunități de creștere: specializare, diversificare, extindere
- Modele de achiziție și conversie a utilizatorilor: freemium, trial, premium, abonament
- Feedback Proiect
- Optimizarea constantă a produsului tău
-
09
Luni, 12.06.2023, 19:00 - 20:30
Stakeholder management și comunicare eficientă
- Storytelling și poziționarea internă a produselor
- Stakeholder management – cum obții susținere pentru inițiativele tale
- Feedback Proiect
-
10
Miercuri, 14.06.2023, 19:00 - 20:30
Prezentarea ideii tale de produs
- Susținerea prezentărilor pentru Proiect și simulare rundă de investiții
-
11
Luni, 19.06.2023, 19:00 - 20:30
Succesul personal în cariera de Product Manager
- Roadmap-ul carierei tale
- Branding personal și leadership în Product Management
- Recomandări pentru lucrul în echipă
- Sfaturi pentru CV, angajare, management-ul carierei
- Cum ții pasul cu evoluția tehnologiei?
Înregistrare
Pentru mai multe informații despre curs și taxa de participare, te rugăm să te înregistrezi.