CURS ONLINE
DIRECTOR DE MARKETING
TEODORA MĂRĂCINEANU MARKETING DIRECTOR
ELECTROLUX ROMĂNIA

PERIOADA DE DESFĂȘURARE A CURSULUI
DATA:
3.05.2023 - 12.06.2023
DURATA:
LUNI ȘI MIERCURI, 18:30 - 20:00
Învață cum să gestionezi procesele de marketing din cadrul companiei, cum să planifici și să bugetezi. Află cum să construiești un departament de marketing eficient utilizând indicatori de performanță (KPIs) și instrumente de dezvoltare a echipelor. Învață cum să construiești un brand, să interpretezi date analitice și să fii un lider pe care echipa de management îl urmează.
TE-AI REGĂSIT ÎN CELE DE MAI SUS? ÎȚI RECOMANDĂM ACEST CURS DACĂ EȘTI:
-
Marketing Director
Vei acumula cunoștințe aplicate ale rolului de Marketing Director și vei înțelege cum să îți îmbunătățești rezultatele muncii tale.
-
Marketing Manager
Vei afla ce înseamnă rolul de Marketing Director și care sunt responsabilitățile principale pentru a putea face următorul pas în cariera ta
-
Brand Manager
Vei primi o imagine completă a echipei de marketing într-o companie și vei descoperi cum poți crește un brand eficient
-
Marketing Specialist
Vei înțelege cum să construiești o echipă de succes și procesele departamentului de marketing pentru a atinge obiectivele companiei
DESCOPERĂ CUM SĂ OPTIMIZEZI PROCESELE CURENTE DE MARKETING ȘI CUM SĂ CONSTRUIEȘTI O ECHIPĂ DE MARKETING EFICIENTĂ

-
Rolul unui director de marketing
Stăpânește instrumentele și tehnicile de marketing pentru a putea contura strategia de branding și a ajunge la audiența potrivită prin utilizarea canalelor de comunicare.
Creează de la zero un plan de marketing și stabilește strategia cea mai eficientă pentru companie aplicând planificarea strategică și folosindu-te de avantajul competitiv.
-
Fii un lider de succes în companie
Construiește un departament puternic de marketing sau îmbunătățește eficiența celui deja existent. Află cum să devii un lider responsabil și cum să motivezi echipa pentru a eficientiza procesele de marketing din cadrul companiei.
DESPRE CURS
-
Strategie Descoperă cum să integrezi obiectivele strategice ale companiei cu cele de marketing și cum să prioritizezi corect.
Află cum să definești și să distingi între resursele tangibile și cele intangibile ale brandului, cum să identifici avantajele competitive utilizând modelul VRIN/ VRIO, și cum să realizezi o analiză de tip SWOT pentru compania ta. -
Procese Dezvoltă un cadru de analiză al companiei tale prin care să îți îmbunătățești planul de marketing.
Descrie elementele mediului microeconomic conform matricei 7S McKinsey, și vei putea identifica schimbările necesare în procesul de implementare pentru a avea succes. -
Echipă Învață cum să efectuezi o analiză a situației curente din cadrul departamentului tău utilizând modelul Rocket, cum să creezi o matrice de succesiune în cadrul acestuia, și cum să adaptezi structura departamentului de marketing în funcție de necesitățile de business.
DESPRE PROFESOR

Teodora
Mărăcineanu
- Peste 20 de ani experiență în domeniul de marketing și comunicare pentru o varietate de companii de top atât locale cât și globale.
- Experiență demonstrată în industrii precum electro-IT, retail, FMCG ca Marketing Director la Electrolux România, Vel Pitar Grup și Carrefour România.
- A fost responsabilă de construirea de la zero a unor branduri precum Mic.ro, Litro; de lansarea în România a brandurilor Supeco, La Doi Pași, site-ul de ecommerce Electrolux.ro, dar și de campanii de rebranding la Carrefour România și Vel Pitar.
- Executive MBA în Business Administration la ASEBUSS/Kennesaw State University.
- Certificări în Digital Marketing, E-commerce și CX.
PROGRAM
-
01
3 mai 18:30-20:00
Noul rol al Directorului de Marketing
- Rolul departamentului de marketing în cadrul organizației: schimbarea filozofiei de business de la orientarea pe produs și vânzări, la orientarea pe client
- Cele 5 tipuri de organizații de marketing (modelul BCG)
- Funcții centralizate în departamentul de marketing
- Creșterea importanței tehnologiei în contextul erei digitale; suprapunerea rolului de DM/CMO cu cel de CTO
-
02
4 mai 18:30-20:00
Construirea departamentului de marketing
- Funcții cheie în departamentul de marketing
- Structura și distribuția funcțiilor în marketing relativ de tipul organizației
- Avantajele și dezavantajele marketingului inhouse
- Roluri noi în marketing
-
03
8 mai 18:30-20:00
Echipa de marketing
- Selectarea și recrutarea echipei (modelul celor 6B)
- Mentoratul echipei: oferirea de feedback și mentoratul echipei – upgrade-ul sistemului motivațional (Daniel Pink)
- Eficiența echipei – The Rocket Model
-
04
10 mai 18:30-20:00
Planificarea strategică - rolul central al Directorului de Marketing
- Punctul de pornire: misiunea, viziunea și obiectivele companiei
- Competențe cheie ca surse ale avantajului competitiv
- Instrumente de planning strategic – VRIN si VRIO
- Crearea de valoare pe baza STP (segmentare - targetare - poziționare)
-
05
15 mai 18:30-20:00
Creșterea business-ului din funcția de Director de Marketing
- Construirea unui cadru de analiză pe baza factorilor de mediu externi și interni
- Checklist pentru evaluarea punctelor tari și slabe, a oportunităților de creștere și a potențialelor amenințări (SWOT)
- Transpunerea în acțiuni de creștere
-
06
17 mai 18:30-20:00
Orientarea/Centrarea pe consumatori
- Valoarea unui client
- Satisfacția clienților (NPS, CSAT, CES)
- Atragerea și reținerea clienților
- Managementul relației cu clienții
-
07
22 mai 18:30-20:00
Construirea de branduri puternice
- Poziționarea și diferențierea brandului
- Valoarea unui brand
- Dezvoltarea relației brandului cu consumatorii
- Experiența de brand
-
08
24 mai 18:30-20:00
Crearea de valoare prin multichannel marketing și IMC (comunicare integrată de marketing)
- Integrarea sistemelor de multichannel marketing
- Designul unui mix de comunicare eficient
- Managementul procesului de comunicare integrată de marketing
-
09
29 mai 18:30-20:00
Influența marketingului digital asupra business-ului
- Instrumente, canale și KPIs de marketing digital
- Date analitice
- Strategii de creștere în digital
-
10
31 mai 18:30-20:00
Workshop: Planul de marketing - implementare, bugetare și aplicare
- Workshop practic
-
11
7 iunie 18:30-20:00
Leadership în marketing
- Leadership responsabil (modelul celor 5 elemente – Accentuare)
- Leadership situațional (Blanchard)
- Identificarea punctelor tari și slabe ale echipei (testele de personalitate MBTI, DISC)
-
12
12 iunie 18:30-20:00
Trenduri în marketing
- Impactul „noului normal” – era post-Covid
- Noile generații de consumatori Y, Z
- Metaverse, metahuman
- Phygital, H2H
- Sustenabilitate
Înregistrare
Pentru mai multe informații despre curs și taxa de participare, te rugăm să te înregistrezi.